Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap  (Przeczytany 11258 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #60 : Pa¼dziernik 12, 2021, 12:56:59 »

------------------------------------------------------

U Chopina, barw i odcieni nie trzeba robic. One sa juz zawarte w harmonii, tempie, dynamice.

Racja, ale, IMO, tylko w po³owie Otó¿ Chopin komponowa³ i gra³ na zupe³nie innym fortepianie ni¿ ten na estradzie FN. Jego erardy, a zw³aszcza ukochane pleyele eksponuj± brzmieniowe barwy znacznie bardziej od wspó³czesnych instrumentów. Wszelkie warstwy harmoniczne, chromatyka, modulacje s± bardziej czytelne na pleyelu ni¿ steinwayu, co jest, jak siê wydaje, jedn± z przyczyn tak bogatej i kunsztownej harmoniki Chopinowskich ballad czy mazurków. Krótko mówi±c - mechanizm dawnego instrumentu niemal samoistnie nasyca³ brzmienie kolorystyk± (kosztem np. ograniczenia dynamiki - zw³aszcza w f/ff), dzi¶ natomiast, aby odtworzyæ "zapisan±" w partyturze wielobarwno¶æ trzeba siê nie¼le do tej sztuki przy³o¿yæ (operuj±c w³a¶nie subtelnymi zmianami dynamiki, artykulacji i tempa).
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #61 : Pa¼dziernik 12, 2021, 14:25:06 »

Nie wiem, czy wiecie, ale pani Kobajaszi wróci³a w prawdziwie wielkim stylu. Miejscami "too much pedal"  Chichot, ale si³a wyrazu jej gry robi wra¿enie. Walc w stylu dawnych mistrzów-wirtuozów, me gusta. Laureatka?

Konsekwentnie do fina³u zmierza równie¿ równie¿ Mr. Hozjanjnow. Jego polifoniczne my¶lenie znalaz³o uj¶cie w Fudze a-moll, ballada F-dur mo¿e najlepsza na konkursie, obok tej w wykonaniu Kobajaszi. Ws³uchajcie siê w zale¿no¶ci tonalne poszczególnych czê¶ci jego wystêpu. Kolejny recital.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2021, 14:31:11 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #62 : Pa¼dziernik 12, 2021, 15:23:56 »

zatyczki do uszu, muszê siê skupiæ i napisaæ,
..przed chwil± wróci³em z pracy, umy³em rêce, obiad pó¼niej, jak postawie kropkê.
piszê to z pozycji osoby, która wys³ucha³a ju¿ gry wszystkich porannych uczestników.

uwa¿am, ¿e wydarzy³a siê przynajmniej jedna wa¿na sprawa (poza chêci± uduszenia w³asnymi rêkami Mateusza Krzy¿owskiego).
.. mo¿e nie bêdzie to najpoprawniejsza pod wzglêdem sk³adni polszczyzna, ale rosó³ stygnie ..

II etap konkursu, dzieñ czwarty (ostatni), sesja poranna,

prowadz±cy p. Piotr Krasnowolski

panowie od obs³ugi fortepianów dzisiaj mieli dzieñ dziecka, wszyscy jak jeden wybrali ten sam fortepian, w stosunku do I etapu zasz³a zmiana u Koli - On zamieni³ Steinwaya 300 na wiêkszy model.

.. i tak:

1.) Wei-Ting Hsieh, Chiñskie Tajpej (Tajwan), Steinway 479, dla nieos³uchanego ucha, wystêp by³by niemo¿liwie dobry. My¶lê jednak, ¿e kilka spraw, mo¿na by wytkn±æ. Polonez by³ "rozmiêkczony" nie klei³ siê jako ca³o¶æ. Nie s³ysza³em jej Jej w I etapie. Generalnie wiêkszych uwag nie mam, ³adnie operowa³a melodi± i czasem. Ocena **
(jeden przytyk,  Scherzo h-moll op. 20 - jednak co¶ tam by³o nie tak )

2.) Adam Ka³duñski, Polska,  Steinway 479, Wej¶cie w wystêp polonezem , niestety nie bez s³yszalnych wpadek. Bardzo ³adne walce. Mi brakowa³o trochê oparcia w lewej rêce, bo zarysowanie melodii bardzo dobre. Barkarola i Scherzo (w II pr. PR pochwalili m±dro¶æ pedagoga, ¿e skoro ma odpowiednio du¿e rêce spokojnie mo¿e zab³ysn±æ oktawami, i ¿e to niby zrobi³). ,,a ja mam tak± uwagê, ¿e w³a¶nie by³a mocno zaburzona równowaga miêdzy praw±  (wspania³±!) i lew± (tylko uzupe³nienie prawej). Czêsto te¿ zdarza³y mu siê "niedouderzenia" - akordy jakby nie by³y wype³nione. ** minus

3.) Nikolay Khozyainov, Rosja, Steinway 479, REWELACJA !!! je¶li kto¶ mnie zapyta, czy Rosjanin lepiej wypad³ od Rosjanki? to odpowiem .. niech jeszcze pomy¶lê .. , odpowiadam - TAK!
Dla mnie (jak dot±d)  to jest kandydatem do I nagrody obecnego konkursu. Wszystko kupujê, co dzisiaj zrobi³, absolutnie wszystko, .. jak równie¿ pomys³, d¼wiêk, którym gra³, barwê instrumentu, niesamowit± sprawno¶æ i precyzjê. Technikê i Jego muzykalno¶æ. Prawiê Mu tak± laurkê, bo gdyby juz tak dobrze nie zagra³, chcê wiedzieæ, ¿e by³ taki moment. Ja by³em sceptykiem, co do Jego gry w I etapie, zmieni³ instrument i to zaprocentowa³o na plus bardzo.

Ocena:    **** To by³o granie po I nagrodê!

 i creme de la creme - proszê (kto nie s³ucha³) pos³uchaæ fugi a-moll op. posth.

tu jeszcze uwaga, sezon grypowy nadci±ga, tak, ¿e seryjnie upuszczane na pod³ogê numerki (?) zast±pi kaszel, .. ale jak mo¿na nie wy³±czyæ dzwonka telefonu komórkowego ? Koli w trakcie grania Walca As-dur odezwa³a siê na sali komórka. Dostatecznie g³o¶no, ale na szczê¶cie po Nim to sp³ynê³o. Chcê CD z tego etapu w wykonaniu NIkolaja.

Przerwa

i teraz krótko:

4.) Su Yeon Kim, Korea P³d. Steinway 479, super !! Niesamowita ³atwo¶æ grania, widzê j± w finale, bo III etap byæ musi! ** +  (plus)

5.) Aimi Kobayashi,Japonia, Steinway 479, - zawód, niestety zawód w stosunku do moich oczekiwañ. Po poprzedniczce d¼wiêk siê zamkn±³, by ponownie otworzyæ siê u nastêpnego uczestnika. Dobiera³a ekstremalne poziomy dynamiki i temp. Wszystko na jedno kopyto. Poza tym niew±tpliwie by³ to recital i III etap ma murowany. Ja piêkna muzyki nie czu³em. Czu³em siê jak ptaszek w klatce. **

6.) Mateusz Krzy¿owski, Polska, Steinway 479,  Super wystêp z niesamowicie dobrym Polonezem As-dur na koñcu. Przez moment dotkn±³em nieba. Poza koñcówk± wystêpu wszystko okraszone niesamowit± ilo¶ci± omskniêæ, wpadek tekstowych i zawahañ.
Ocena: ** + (plus) - udusiæ to za ma³o! Gdyby nie pomy³ki by³by to kandydat do fina³u.

podoba³a mi siê - zagrana inn± barw±, i w opozycji do ca³ego wystêpu Etiuda es-moll op. 10 nr 6. (tu jest ta kropka - przepustka do roso³u)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

.. a teraz rooosóó³ !!
 .. Juuhhuu  !!!





« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2021, 17:03:18 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #63 : Pa¼dziernik 12, 2021, 15:48:14 »

AIMI KOBAYASH miala bardzo udany poczatek w Polonezie. Zamglone pasaze do gory z doskonale wyrownana dynamika i perfekcyjnym rytmem wprowadzaja w stan oslupienia (hipnozy na krotko). Dalej jednak nie bylo tak idealnie. Pasaze przez kilka oktaw nie byly spojne i mozna bylo wyslyszec przerwy wynikajace z trudnosci zmiany pozycji reki,.. taki szkolny blad. Czesto motywy nie byly klarowne, gdyz niektore nutki "nieodpalaly". Ale,... ogolnie Ami jest b.dobra. Jest muzykalna, technicznie sprawna. Czy ma szanse na III etap? Wszysko zalezy od ukladow "politycznych" jurorow. Mnie to zwisa.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #64 : Pa¼dziernik 12, 2021, 16:06:20 »

To prawda. Pocz±tek P-F (te pochody w górê w eterycznym pp), tak bogaty w alikwoty, by³ wspania³y. Pewien chaos w epizodach o wysokiej dynamice czy czasem nawet pourywane frazowanie nie przeszkadza³y mi dzi¶ tak bardzo. Imponowa³a mi chêæ takiego wirtuozowskiego zaw³adniêcia instrumentu, „dawanie” po ca³o¶ci w momentach o najwy¿szej sile wyrazu (kulminacje, zw³aszcza bardzo trudna koda ballady). Ile¿ si³y mie¶ci siê w tej delikatnej postaci! Technika te¿ niczego sobie.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #65 : Pa¼dziernik 12, 2021, 16:10:25 »

zatyczki do uszu, muszê siê skupiæ i napisaæ,
..
Ocena:    **** To by³o granie po I nagrodê!

 i creme de la creme - proszê (kto nie s³ucha³) pos³uchaæ fugi a-moll op. posth.

Przyznam siê, ¿e nie znam wielu wykonañ tej fugi (bardzo lubiê wersjê Szebanowej na erardzie), dzi¶ us³ysza³em najlepsz± ever.
Zapisane

tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #66 : Pa¼dziernik 12, 2021, 17:03:08 »

Nikolay Khozyainov, )
(...)
Dla mnie (jak dot±d)  to jest kandydatem do I nagrody obecnego konkursu. Wszystko kupujê, co dzisiaj zrobi³, absolutnie wszystko, .. jak równie¿ pomys³, d¼wiêk, którym gra³, barwê instrumentu, niesamowit± sprawno¶æ i precyzjê.
Mam podobne przeczucie. Dla tych, co nie maj± czasu, polecam przes³uchanie w ca³o¶ci: https://www.youtube.com/watch?v=QBF5OBYJaHY&ab_channel=ChopinInstitute

Rosjanin gra bardzo równym (stosunkowo szybkim) tempem i dok³adnym brzmieniem. Nie wzdycha do fortepianu, nie przesadza z rubatem (zidentyfikowa³em bardzo ma³o tego ¶rodka). Na potwierdzenie, o czym piszê, wystarczy przes³uchaæ "nokturnow± czê¶æ" z Poloneza Op. 53 (tzn. tutaj https://youtu.be/QBF5OBYJaHY?t=303 ). Nie wdaj±c siê w szczegó³y - on to po prostu wykona³ to z "tempomatem", taj jakby my¶lami by³ ju¿ przy fudze a-moll (która wykonywa³ pó¼niej). Niby tak proste, ale jak¿e odwa¿ne i inne od pozosta³ych aran¿acji tego utworu.

W ka¿dym utworze odnajdziemy ciekawe wyodrêbnienie jakiej¶ frazy, nuty, z tym ¿e Rosjanin nie czyni tego nagminnie, tak jak Osokins.

Jedyn± wad±, która umniejsza ca³o¶æ prezentacji, to zbyt agresywne forte w niektórych momentach albo granie zbyt g³o¶no tam, gdzie niekoniecznie trzeba (np. tak zacz±³ Poloneza).

Ballada Op. 38 - mistrzostwo ¶wiata.

Niektórzy mog± mu zarzuciæ, ¿e gra zbyt rytmicznie, a czasem przyspiesza w momentach, w których inni piani¶ci "oddychaj± Chopinem". Ja takiego zarzutu nie czyniê, bardzo mi siê podoba ten koncept.

Uwagê zwraca niewiele pomy³ek wynikaj±cych z nietrafienia w konkretny klawisz. Nieco przypomina mi m³odego Kristiana Zimermana.

To jeden z moim faworytów, obok Nehringa i Osokinsa.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2021, 17:05:28 wys³ane przez tuco82 » Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #67 : Pa¼dziernik 12, 2021, 17:13:36 »

II etap konkursu, dzieñ czwarty (ostatni), sesja wieczorna.

prowadz±ca: (jeeest!) mamy ucztê! Pani Monika (jedna, jedyna..bo kto tak powie: Ryyng, from Poouulend, eeyjjmayneee, .. jak nie Ona?) Czarna kreacja.

7.) Jakub Kuszlik, Polska, Steinway 479, zacz±³ ¶wietnie, walce, cudowna lewa w balladzie (ta barwa), nie wiem jak podsumowaæ (?), no piêkny wystêp. Najmniejszej agresji nie by³o. ** + (ma³y plusik, ale mniejszy ni¿ u Japoñczyka)

----------------------

To jak pani Monika zapowiada Japoñczyka, to jest nagroda pozaregulaminowa na konkursie ! (SJuu Si, te akcenty !!! poezja nie mniejsza ni¿ gra samych uczestników, sorry nie mog³em siê powstrzymaæ)

-----------------------

8.) Shushi Kyomasu, Japonia, Yamaha,  .. ale siê dobrali z Kuszlikiem, teraz dylemat który piêkniej, obaj "samo piêkno", wiêcej ¶wiat³a i finezji chyba u Japoñczyka, ale Kuszlik nie gorszy. Mnie to ju¿ przerasta, .. no jak ich odrzuciæ z konkursu? Tak piêknego (w sensie - definicja piêkna) Chopina nie codzieñ siê s³yszy. Ja mam ciary (przesta³em analizowaæ, bo ju¿ nie mam si³y) Piêkno, piêkno ... rozpêdzi³ siê pod koniec. no super wystêp **+

Kuszlik - samo piêkno, by³ wstêpem do g³êbi piêkna SJuu Si.

(ale trzeba to odnotowaæ, obaj zaliczyli nietrafienia w klawisze) ..

..(to jest jak dobra komedia pomy³ek, wchodzi na scenê "kawa³ ch³opa" (Jakub) i gra tak s³odkim d¼wiêkiem, a przed nim drobniuteñka pani (Aimi)  i "wali" taki lewy sierpowy ..., o co tu chodzi?) ..

9.) Hyuk Lee, Korea P³d., Kawai, zaczyna Scherzem cis-moll - bêdzie gra pauzami .. to jest jednak mina ten utwór, wychodzi na to, ¿e tego scherza na tym konkursie nikt jeszcze dobrze nie zagra³. A tak w ogóle, to przyszed³ pan Lee i rozgoni³ towarzystwo, czar niebios prys³. Jest poczucie pospiechu.
W sonacie zwolni³, bardzo precyzyjnie zagrana, w marszu móg³ byæ mniej matematyczny, fina³ (jak dla mnie) za ma³o szalony. Szkoda nieczysto¶ci w polonezie, bo ca³kiem zgrabnie gra. Dla mnie wystêp zawali³ nieobliczalnymi tempami na pocz±tku. I teraz te¿ go nosi. ..
Szkoda, ale dajê *

------------------------------------------------
Musze o tym napisaæ, kto pamiêta Suszi i Hjuka z I etapu? Przecie¿ to jest dalej komedia pomy³ek. Suszi gra³ w niezwykle prêdkich tempach, bardzo precyzyjnie (m.in. etiudê C pierwsz±) genialny technik !!! a dzisiaj ? s³odycz, ..
za to Hjuk gra³ dostojnym niespiesznym tempem, kreowa³ d¼wiêk, a dzisiaj .. gna na z³amanie karku jak wariat ..
no, komedii pomy³ek ci±g dalszy.    Zamienili siê.

Przerwa.

(mam nadziejê na ucztê wieczorn±)

10.) Bruce (Xiaoyu) Liu, Kanada, Fazioli, zawsze mamy nadziejê, ¿e do konkursu przyst±pi kto¶, kto wejdzie do pokoju, zedrze tapetê ze ¶ciany, znajdzie okno, którego istnienia nie podejrzewali¶my, te okno otwory, wpu¶ci ¶wie¿e powietrze i uka¿e widoki, których dot±d nie znali¶my. My ju¿ oddychamy tym powietrzem. Bruce jest poza czasem. Bruce to jest synonim wyobra¼ni. Ocena *** (ile tam by³o barw, ile niuansów, ile zamys³ów pokazanych niedostêpnych innym pianistom ze wzglêdu na warsztat i wyobra¼niê). 


11.) Marcin Wieczorek, Polska, Steinway nr 479 - Marcin wycofa³ siê z konkursu z powodu choroby.


KONIEC II Etapu. Bruce zamkn±³ w wielkim stylu!


Og³oszenie wyników, kto zagra w III etapie oko³o godz. 22:00.


« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2021, 20:18:44 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #68 : Pa¼dziernik 12, 2021, 18:00:32 »

SHUSHI KYOMASU - Zasluchalem sie w Barkaroli. Dzwiek jak dzwon, ale nie za ciezki. Wydawalo sie ze crescendo jest, ale to nie koniec. Dolozyl jeszcze wiecej na kilku konczacych fraze akordach tam gdzie trzeba (wspaniale) - rozswietlil blaskiem cala sale.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2021, 18:03:18 wys³ane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #69 : Pa¼dziernik 12, 2021, 18:09:23 »

SHUSHI KYOMASU - nareszcie jakies porzadna dawka piekna. Gratulacje dla niego. Nokturn - WOW!!
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #70 : Pa¼dziernik 12, 2021, 18:14:17 »

SHUSHI KYOMASU - Ktos napisal "the pearls dropping from the heaven"
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #71 : Pa¼dziernik 12, 2021, 18:25:06 »

Trzymal sie dzielnie do konca, chociaz byly male "cos tam".... Dlaczego ludzie wrazliwsi popelniaja male bledy a charpagony sa jak ze stali i pruja bezblednie.
Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #72 : Pa¼dziernik 12, 2021, 20:26:44 »

Bruce - o mój Bo¿e! Amen! Nie wiem, co napisaæ!
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #73 : Pa¼dziernik 12, 2021, 20:27:40 »

Liu - pierwsza trójka. Wirtuoz XXI wieku!
Zapisane

Chiarodiluna
Nowy u¿ytkownik
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 32



Zobacz profil
« Odpowiedz #74 : Pa¼dziernik 12, 2021, 20:30:51 »

Pozwólcie, ¿e podam moje TOP 10 Plus po II. Etapie zmagañ :


Kamil Pacholec   [ 5 ] – ujmuj±ca intymna liryka szlachetna

Kyohei Sorita  [ 5 ] – wirtuozeria jowialna

Hao Rao   [ 5 ] – poetyka frenetyczna

Piotr Alexewicz  [ 5 ] – emanacja WZORCA ?

Leonora Armellini  [ 5 ] – poetyka szerokiego gestu

JJ Jun Li Bui   [ 5 ] – pianistyka promienna

Avery Gagliano  [ 5 ] – intymna poetyka salonu

Nikolay Khozyainov  [ 5 ] – polifoniczna poetyka charyzmatyczna

Bruce (Xiaoyu) Liu  [ 5 ] – wirtuozeria profetyczna

Viet Trung Nguyen  [ 4 ] – poetyka peryfrastyczna

Eva Gevorgyan  [ 4 ] – wirtuozeria scjentystyczna

Zak³adaj±c, ¿e Kto¶ z powy¿szej Grupy nie otrzyma promocji, to zrobi siê TOP-10.
............................................

£aweczka rezerwowa ?:

Aimi Kobayashi  [ 3 ] – poprawno¶æ kanonu u by³ej laureatki

Michelle Candotti  [ 3 ] – w zmaganiach z cieniem nostalgii

Jakub Kuszlik  [ 3 ] – stoj±cy w ekspiacyjnej prawdzie

Kai-Min Chang  [ 3 ] – owa s³oneczno¶æ w regresie

Szymon Nehring  [ 3 ] – poetyka (cudem) odrodzona ?
 
...............................................

Ma³y komentarz natury ogólnej:

1. Jak w ka¿dej dziedzinie ¿ycia, widaæ tak¿e i (ow±) narastaj±c± specjalizacjê w kierunku Chopinistyki, a „anegdotyczny idiom Polsko¶ci” jest coraz ³atwiejszy do odnalezienia dziêki mo¿liwo¶ci kszta³cenia lub realizacji szerokich konsultacji w rozlicznych o¶rodkach kszta³cenia.

2. Pomimo jednak tego postêpu, zdarzaj± siê wci±¿ za czêsto ca³kiem niedojrza³e wybory tych najbardziej wymagaj±cych dzie³ z obszaru wielkiej formy narracyjnej przez pianistów jeszcze na takie wyzwanie nie do koñca gotowych.

3. Zwraca moj± uwagê swoisty paradoks, ¿e faktycznemu postêpowi w prezentowaniu chopinowskich Mazurów (Eliminacje), towarzyszy narastaj±ce zatracanie kunsztu w prezentacji jego Walców.

4. O wyniku konkursowych zmagañ decyduj± tak naprawdê „spin kreatorzy” NIFC, poprzez przemy¶lny (nie myliæ z przemy¶lany) dobór sk³adu osobowego jury, zgodny z kreowan± przez siebie misj± chopinowsk± i subiektywn± wizj± tej¿e misji. Przyk³adem oddzielnym na poparcie tego spostrze¿enia mo¿e byæ tak usilne propagowanie programu pianistyki na fortepianie muzealnym.
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

countrylife neder-live twistedgamers silverstar paktprzyjazni