Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - III etap  (Przeczytany 15217 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #120 : Pa¼dziernik 16, 2021, 15:31:30 »

S³uchajcie, czy s± jakie¶ informacje o nagrodach dla laureatów? Co¶ na temat kontraktu z Deutsche Grammophon (jak ostatnio), cyklu koncertów w Japonii, w Carnegie (jak 5 czy 10 lat temu)?
Zapisane

tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #121 : Pa¼dziernik 16, 2021, 15:46:27 »

NIKOLAY KHOZYAINOV
Sonata to absolutna magia, jasna a jednocze¶nie wielobarwna. Zagrana chyba najwolniej jak siê tylko da w granicy przyzwoito¶ci szopenowskiej. Owszem mo¿na siê spieraæ, czy czê¶æ "Scherzo" to w istocie molto vivace Z politowaniem Jury bêdzie mia³o dylemat. Ciekaw jestem zdania ekspertów. Osobi¶cie ja bym tego wykonania nie okre¶li³ mianem "bardzo ¿ywo" (nie myliæ z "bardzo szybko"). Tempo w sonacie by³o ju¿ ustalone w pierwszych jej akordach, wiêc pewne alibi, dla Khozyainova graj±cego w sposób niegalopuj±cy 2. czê¶æ sonaty, da³oby siê uwzglêdniæ. Niska temporalno¶æ ma tu jednak skoro zalet: otrzymujemy detale, których na co dzieñ siê nie s³yszy s³uchaj±c sonaty h-moll, choæby ten tryll. Rosjaninowi przytrafi³o siê trochê wpadek: graj±c bardzo lekko nie dogra³ dwóch nut w okolicach pocz±tku Scherza. Czy jednak da siê wypaczyæ ten b³±d? Moim zdaniem tak, bo oceniaj±c wa¿ymy doskona³o¶ci z niedoskona³o¶ciami i wychodzi u¶rednienie.

Wykonania Largo sonaty nadaje siê do osobnej analizy, to nie tylko operowanie kolorem brzmienia poszczególnych momentów, ale spójna, logiczna i niesprzeczna konstrukcja interpretacji. Na pozór wydawa³oby siê, ¿e (wg. mnie najd³u¿ej wykonane) Largo wcale nie razi nud±, nie usypia ani zmys³ów ani cia³a. Dla mnie to relaksuj±ce. Nikolay musia³ mieæ solidnie przemy¶lany koncept swojego wystêpu. Zauwa¿my, które nuty s± "podkre¶lane" na pocz±tku, a które w dalszej czê¶ci utworu. Okazuje siê, ¿e to naprawdê ma g³êboki sens. Nie mo¿e byæ tu mowy o przypadkowo natchnionych artykulacjach, o jakiej¶ spontanicznej improwizacji, nag³ym kaprysie "a tutaj sobie wyeksponujê t± nutkê, bêdzie oryginalniej". Nic z takich rzeczy tu nie kupimy. Spogl±damy na ca³y obraz, nie kupimy go przecie¿ w kawa³kach, w kawa³kach mo¿emy go zapamiêtaæ, by poczuæ chêæ ponownego obejrzenia w ca³o¶ci. A ogl±damy starannie i niepospiesznie, ¿eby cieszyæ siê szczegó³ami piêkna niemal zawieszonymi w bezczynnej chwili.
Najni¿ej oceniam Finale. By³o trochê niedok³adno¶ci "klawiszowych" jak i niezrozumia³ych dla mnie wahañ (zawieszeñ) tempa (raz trochê szybciej, innym razem ciut wolniej). Aczkolwiek wszystko grane z zamys³em dok³adno¶ci, momentami s³ychaæ fajne "nutki" w lewej rêce. Bardzo ma³e ma te d³onie.

Generalnie sonatê w jego palcach uwa¿am za mocny punkt programu, a nawet ca³ego Konkursu. Takiej jeszcze nie s³ysza³em, prawdziwie zjawiskowa, niecodzienna. Hmmm i pomy¶leæ, ¿e Danil Trifonow w 2010 roku zagra³ czê¶æ finaln± tej sonaty w przeci±gu 4 minut i 15 sekund. Ale po co siê tak spieszyæ? Czasem trudniej zagraæ wolniej, bo s³ychaæ b³êdy.

Ps. Zauwa¿y³em pewn± niezbyt chwalebn± cechê gry Khozyainova. Momentami przesadza z waleniem w klawiaturê - to mo¿e wynikaæ z jego w±t³ych ramion. Musi oprzeæ na nich czê¶æ swojego cia³a a przy tym niestety trudno o kontrolê doboru si³y. To tak jakby próbowaæ zagraæ m³otkiem. Pomarañczami podobno siê da, Lang Lang demonstrowa³.

Odno¶nie nokturnu op. 48 nr 1... napisze tylko, ¿e mia³em wiêksze oczekiwania je¶li chodzi o czê¶æ koñcow±, gdzie zabrak³o staranno¶ci i kontroli tempa.

Nie wiem czy zas³u¿y³ na Fina³, ale na pewno to co siê do tej pory na Konkursie nagra³o spod jego palców, bêdzie przeze mnie jeszcze analizowane.
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #122 : Pa¼dziernik 16, 2021, 15:47:16 »

Dla mnie Kola gra zbyt wolno (polonez sonata), Mazurki walczykowato...ca³y jego wystêp by³ melancholijno-cukierkowy brak³o m³odzieñczej fantazji i werwy...sorry ale jestem na nie

Nonsens
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #123 : Pa¼dziernik 16, 2021, 16:13:20 »

S³uchajcie, czy s± jakie¶ informacje o nagrodach dla laureatów? Co¶ na temat kontraktu z Deutsche Grammophon (jak ostatnio), cyklu koncertów w Japonii, w Carnegie (jak 5 czy 10 lat temu)?
https://dzieje.pl/kultura-i-sztuka/xviii-konkurs-chopinowski-tegoroczny-regulamin-dopuszcza-wylacznie-nagrody

XVIII Konkurs Chopinowski oferuje inny wybór nagród ni¿ w poprzednich latach. W tym roku uczestnicy mog± wygraæ tylko nagrody pieniê¿ne. W¶ród przewidzianych premii nie znajduj± siê instrumenty, dzie³a sztuki ani presti¿owe oferty koncertowe.


Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #124 : Pa¼dziernik 16, 2021, 16:28:47 »

Nie do wiary. Przecie¿ te serie koncertów po USA czy Japonii s± tysi±ckroæ wiêcej warte ni¿ nagrody pieniê¿ne...
Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #125 : Pa¼dziernik 16, 2021, 16:57:59 »

Nie do wiary. Przecie¿ te serie koncertów po USA czy Japonii s± tysi±ckroæ wiêcej warte ni¿ nagrody pieniê¿ne...

zapewne chodzi o trudno¶ci zwi±zane z szalej±c± pandemi±
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #126 : Pa¼dziernik 16, 2021, 17:34:47 »

III etap, trzeci (ostatni) dzieñ przes³uchañ, sesja wieczorna.

Prowadz±cy: p. Marta Wrze¶niewska.

5.) Jakub Kuszlik, Polska, Steinway 479, bardzo dobrze gra, szkoda potkniêæ pamiêciowych (mo¿na ten aspekt pomin±æ w kontek¶cie ca³o¶ci bardzo udanego wystêpu)

6.) Hyuk Lee, Korea P³d., Kawai, .. jak nagra koncerty Mozarta, to bêdzie pere³ka. Jest do tego predysponowany. Ma taki czy¶ciutki perlisty d¼wiêk - (do Mozarta). ..a co do Chopina, gra tak samo jak w II etapie, nie by³o Go na mojej li¶cie do III etapu. Woow! te wariacje to by³o co¶! ..jak dot±d (jestem na etapie mazurka As, to mi siê ta gra bardziej podoba ni¿ w II etapie. Dzisiaj dobrze Go odbieram. Ciut "przyjasno" jak dla mnie, ale wszystko jest. To, co zauwa¿y³ Bodek_1, Koreañce ¶wietnie wyczuwaj±, o co chodzi w mazurkach (mazurek a-moll 17/4 - idea³)
Hyuk .. Hyuk  .. Ty bancfole!!! nie mog³e¶ tak wcze¶niej graæ, jak w tym etapie? Teraz mi dylemat zrobi³e¶, bo listê do fina³u ju¿ zrobi³em, i muszê Ciê tam jako¶ wsadziæ, a ci¿ba, ¿e hej!

Przerwa.

7.) Bruce (Xiaoyu) Liu, Kanada, Fazioli, gra sonatê jakby nic innego ca³e ¿ycie nie robi³. Jest na tym Jego stempel, i nie da siê tego porównaæ z niczym dot±d. Wystêp, który bêdziemy pamiêtali.


Wystêp Bruca koñczy III etap konkursu.

Og³oszenie werdyktu jury ok. godz. 22:00

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 17, 2021, 12:29:02 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #127 : Pa¼dziernik 16, 2021, 17:44:47 »

MATEUSZ KRZY¯OWSKI

BOMBA!!!. Bardzo pieknie gra. Wole od Kobayashi. Chociaz tez grala pieknie. Ale wole jedno piekno od drugiego. Nie wszystkie piekna pasuja do mnie, mojego nastroju, czasu,  miejsca, psychiki, mozliwosci, wrazliwosci....
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #128 : Pa¼dziernik 16, 2021, 18:08:08 »

Kuszlik wcale wielu b³êdów nie mia³, drobiazgi w sonacie, co¶ wiêkszego w niezbyt udanej Fantazji. Natomiast jego mocno osadzona i niezbyt wyró¿niaj±ca siê w zakresie jako¶ci d¼wiêku gra nie porywa. Jest konwencjonalna, nie eksploruje partytury, jest pozbawiona nadmiernej emocjonalno¶ci, z drugiej strona do¶æ pewna i, powtórzê siê, czysta. Nie s±dzê, by by³ w finale, ale lubi±cy prostotê jurorzy mog± go do tego¿ fina³u równie¿ dopu¶ciæ.

PS. Pani Marta KOPIUJE w³osk± wymowê ogniw Sonaty od Pani Orze³. Pani Orze³ sta³a siê influencerk±, osobowo¶ci± medialn±, na facebookowej grupie konkursu naród domaga siê specjalnej nagrody dla niej.
Zapisane

tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #129 : Pa¼dziernik 16, 2021, 18:08:29 »

JAKUB KUSZLIK, jak na w³a¶ciciela tak krótkich palców, ¶wietnie sobie radzi z technik±, o czym da³ znaæ ju¿ w I etapie (etiudy). Jego wystêp w Konkursie oceniam wysoko (jednak za Nehringiem, ale przed Alexewiczem i Wierciñskim). Technicznie skuteczny pianista (zw³aszcza w szybkich pasa¿ach), ma³o omy³ek. Nasuwa mi siê jednak deficyt ubarwiania d¼wiêku w sposób koresponduj±cy z taktyk± prezentacji danego dzie³a, aczkolwiek piêkne basy.
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #130 : Pa¼dziernik 16, 2021, 18:14:19 »


PS. Pani Marta KOPIUJE w³osk± wymowê ogniw Sonaty od Pani Orze³. Pani Orze³ sta³a siê influencerk±, osobowo¶ci± medialn±, na facebookowej grupie konkursu naród domaga siê specjalnej nagrody dla niej.

to jest dobre! ja te¿ chcê nagrody dla Pani Moniki Orze³, jest objawieniem tego konkursu!
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #131 : Pa¼dziernik 16, 2021, 18:22:59 »

Moim zdaniem liderem polskiej grupy jest obecnie Alexewicz. Jego brak w finale by³by, moim zdaniem, kompletnie niezrozumia³y. Komplementowa³ go ostatnio John Allison (The Telegraph), nieco mniej Jed Distler z Grammophone ("nierówny cykl").
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #132 : Pa¼dziernik 16, 2021, 18:28:48 »

JED DISTLER o Bruce Liu po II etapie.

Du¿e s³owa.


Nothing in Canadian pianist Bruce (Xiaoyu) Liu’s performances in the earlier rounds prepared me for the most ingratiating and wittily characterized interpretation of the composer’s rarely heard Rondo à la mazur that I’ve ever heard. And, yes, that includes Sviatoslav Richter and Daniil Trifinov. Every run, every turn, every decorative gesture represented a masterclass in suppleness and grace under pressure. The music’s basic tempo and F major tonality create a natural bridge into the Second Ballade, which, of course, opens in F major. Liu’s old school inner voices and occasional arpeggiations might cost him a few jury points, and he’s not the deepest dish in the cupboard, so to speak, but then neither was Shura Cherkassky.

And what about Liu’s delightful rhythmic inflections, those unpredictable accents and shifts in voicing throughout the Op 42 Waltz? Yes, his Andante spianato and Grande Polonaise brillante was ‘a mite twee’, as my British colleagues might say. But who cares? Check your Urtext at the door and feast your ears on the candidate unto whom I proudly bestow the Chopin Competition’s special ‘dead pianist sound-alike’ award!
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #133 : Pa¼dziernik 16, 2021, 18:33:09 »

HYUK LEE
Swietne mazurki. Gra jakby od niechcenia. Fajne przytupy (male), zatrzymania, lewa reka pracuje niezle.
Nie przeszkadzal mazurkowi a moll. Po prostu go odegral. To wystarczy
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #134 : Pa¼dziernik 16, 2021, 18:34:01 »

JED DISTLER o Bruce Liu po II etapie.

Du¿e s³owa.


Nothing in Canadian pianist Bruce (Xiaoyu) Liu’s performances in the earlier rounds prepared me for the most ingratiating and wittily characterized interpretation of the composer’s rarely heard Rondo à la mazur that I’ve ever heard. And, yes, that includes Sviatoslav Richter and Daniil Trifinov. Every run, every turn, every decorative gesture represented a masterclass in suppleness and grace under pressure. The music’s basic tempo and F major tonality create a natural bridge into the Second Ballade, which, of course, opens in F major. Liu’s old school inner voices and occasional arpeggiations might cost him a few jury points, and he’s not the deepest dish in the cupboard, so to speak, but then neither was Shura Cherkassky.

And what about Liu’s delightful rhythmic inflections, those unpredictable accents and shifts in voicing throughout the Op 42 Waltz? Yes, his Andante spianato and Grande Polonaise brillante was ‘a mite twee’, as my British colleagues might say. But who cares? Check your Urtext at the door and feast your ears on the candidate unto whom I proudly bestow the Chopin Competition’s special ‘dead pianist sound-alike’ award!

bla bla bla bla
Zapisane
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

thepunisher mini-land animilkowo black-for twistedgamers