Strona g³ówna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj siê
Rejestracja
Witamy,
Go¶æ
.
Zaloguj siê
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzieñ
1 Tydzieñ
1 Miesi±c
Zawsze
Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci
: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
Dzia³y forum
>
Chopin
>
Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Do do³u
« poprzedni
nastêpny »
Drukuj
Autor
W±tek: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim (Przeczytany 22274 razy)
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #90 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 13:36:57 »
Akt II – naje¿d¿anie na Jewê:
rozmowa miêdzy komentatorami w jednym z mediów z dnia w którym gra³a EG.
(Uczestnik 1) „17-sto letnia EG Rosja/Armenia, na pewno by³ to Jej Chopin. Na pewno by³ to Chopin elektryzuj±cy, na pewno by³ to Chopin, który pokaza³ Jej pianistykê, i Jej spojrzenie na Chopinowsk± muzykê, ad. 2021.
Skoñczy³a w³a¶nie swój wystêp, bardzo by³a skoncentrowana, bardzo prze¿y³a.. w sensie tre¶ci, chocia¿by poloneza.. którym na pewno zelektryzowa³a wszystkich.
(Uczestnik 2)(przed wystêpem ani s³owa nie powiedzia³a o EG) ..Przed wystêpem w ogóle o Niej nie mówi³am. To nie by³o przypadkowe. Wyt³umaczê to, ale teraz mam inn± uwagê, m³oda dziewczyna, pe³na uroku, kompletnie siê nie u¶miecha. Nigdzie, ani jak wychodzi na scenê, ani jak schodzi, ani jak gra walca lekkiego, co¶ w Niej jest takiego surowego, ..i mówiê o tym, bo to siê niestety prze³o¿y³o na muzykê, natomiast, je¿eli jestem ju¿ przy gestach .. bardzo mia³a du¿o gestów takiej mocy, takiej mocy wewnêtrznej, (U3 – zawziêto¶ci mo¿e) .. oczywi¶cie to nie s± muzyczne rzeczy, pozwalamy sobie na ró¿ne spostrze¿enia, niew±tpliwie wielka osobowo¶æ, wielka pianistka w kontek¶cie opanowania instrumentu, wielkiej jak na ten wiek, … natomiast muzycznie, estetycznie, no, to pewnie troszkê podyskutujemy .. – (wywo³uje do dysk. U3) ..
(U3) ja przys³uchuj±c siê, co mówi (uczestnik 2) zastanawia³em siê, czy pamiêtam, czy EG u¶miecha³a siê w I etapie (?) i wydaje mi siê, ¿e siê u¶miecha³a, (potem wszyscy mówi± równocze¶nie) .. wydaje mi siê, ¿e Ona (EG) ten etap potraktowa³a na serio. Mo¿emy siê zastanawiaæ, czy w³a¶nie w walcach, ..¿e potraktowa³a je na serio. Ja do tych gestów - wymienionych przez Uczestnika 2 – doda³bym jeszcze gest waleczny. Ona rzeczywi¶cie by³a nastawiona do tego fortepianu tak, jakby mia³a z nim bardziej walczyæ, a nie korzystaæ.
(U1) umfu, ale to by³ taki bardziej polonez, przyjmijmy jednak, nie zapominajmy o tym.
(2) ..nie taki w³a¶nie, to jest jedyny polonez gdzie Chopin nie napisa³ tak jak ..(niezrozumia³e gdybanie pod nosem) .. maestoso jest wa¿ne, a tu nie, … a Ona (EG) ju¿ go z taka potem potêg± .. no mo¿na to obroniæ, mo¿na jako¶ dociec do jej celu, ale jak mówisz (do U3) o tej waleczno¶ci to ona tez by³a przesadzona.
(U3) .. nawet ten walc dodatkowy, ten walc a-moll (smutny) w jej wykonaniu nie zamy¶lony, ..ilustruj±cy jak±¶ wewnêtrzn± walkê znowu.
(U4) wystêp niew±tpliwie bardzo interesuj±cy, w sumie udany, bardzo udany, to jest znakomita pianistka, natomiast my¶lê, ¿e to jest etap kryzysowy u tej 17-latki, bo ona mia³a fenomenalne eliminacje, ja ca³y czas mam w pamiêci etiudê cis-moll z op. 10. – to by³o nadzwyczajne,
Jedna z komentatorek powiedzia³a, ¿e gra³ ¦wiatos³aw Richter, bo to by³o tempo Richtera, niebotyczne, pierwszy etap fenomenalny, teraz jakby co¶ siê za³ama³o, ale byæ mo¿e to ma zwi±zek z tym, ¿e troszeczkê zosta³ ju¿ nadmuchany balon o nazwie Jewa Gevorgyan, to mo¿e byæ presja, która jako¶ siê odbi³a. Jestem spokojny o to, ¿e Ona siê znajdzie w III etapie.
(nastêpnie by³ wywiad z EG, w którym powiedzia³a, ¿e kluczowe jest pierwsze 10 sekund wystêpu, pytanie o 40 konkursów, i pytanie jak przygotowuje siê do grania Chopina? ..( pad³a … !!!! odpowied¼, która w moim odczuciu kosztowa³a j± nagrodê w konkursie) (EG): „oczywi¶cie grywam
nie tylko Chopina
.." )
(U1) Gratulujemy Pani Evie wystêpu. ..No powiedzia³a co¶ chyba dla nas najszczególniejszego, bo pañstwo wybrali (do Uczestników dyskusji) – nie znaj±c Jej (EG) wypowiedzi pocz±tkowy fragment wystêpu, kiedy rozpoczyna³a balladê As-dur i zwrócili Pañstwo uwagê na pierwsze sekundy Jej wystêpu. Tutaj Jej wyznanie, ¿e pierwsze 10 sekund to najwa¿niejszy moment gry i wystêpu ka¿dego.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 23, 2021, 14:30:14 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #91 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 13:37:42 »
Akt III omawianie z³ej gry (jak wynika³o z rozmów powy¿ej) na przyk³adach muzycznych:
Omawiaj± Balladê As-dur:
(w tle s³yszymy wystêp EG – Ballada As)
(U2) ..zreszt± ten moment
nas zachwyci³
, ja tu oczekiwa³am, ¿e zaraz bêdzie to Es - .. uderzy³a i mówiê –
Piêknie!
To jest to Es, które
rozwija jak skrzyd³a,
.. fraza
(U4) da³a sobie du¿o czasu, na wybrzmienie tej dewizy
(U3) te pocz±tkowe takty s± potraktowane jakby poza rygorem pulsacji – (
bajkowe d¼wiêki)
(pada wtr±cone
O!
zachwytu U2) ..i teraz dopiero zaczyna siê opowie¶æ, bardzo stopniowo dozuje tê pulsacjê, ona dopiero po jakim¶ czasie zarysowa³a mocniej tê liniê pulsacyjn±,
to bardzo ciekawy zabieg
, ¿eby siê poczuæ swobodniej przy fortepianie, ale te¿ dla narracji ca³ego utworu i dla prze¿ywania publiczno¶ci
(U4)
jest du¿o koloru w jej grze,
i my¶lê, ¿e balladê jak najbardziej
na plus
(wtr±cone przez U2 –
Tak! Tak, absolutnie!
) Mocne wej¶cie,
(U2) ale
fantastycznie
dynamik± operuje, i Ona (EG)
¶wietnie
wyci±ga, jak my to mówimy góry, tak, ¿e melodia zawsze jest na pierwszym planie.
(U3) .. ale te plany w lewej rêce
s± ³adnie
zarysowane, no widaæ, ¿e panuje nad klawiatur± 100%
(U1) no i
jest to opowie¶æ
, ballada, jest to epicka forma
(U2) .
.jej wielk± cech±,
jest to, co nazywamy wynikaniem. Ona (EG) co¶ koñczy ..i wie, ¿e z tego musi siê wysnuæ my¶l inna, te¿ czasami ró¿na (od poprzedniej) ..tak,
¿e tutaj zdecydowanie (na plus)
(U2)
jak patrzymy na Ni± w szczegó³ach to widzimy wiele dobrych rzeczy … nawet bardzo dobrych
(U1)
bardzo znakomitych,
wci±gaj±cych (tu U2 siê odci±³, ¿e potem (zaznaczam potem!) ró¿nie to siê toczy³o) (w tym miejscu koñczy siê podk³ad muzyczny utworu ballady)
Potem przeczytali maila telewidzki, ¿e „czy nie za ostro gra?, to jest jednak Chopin, a nie Rachmaninow) i wszyscy na Evê, ¿e ostro gra³a. Brakowa³o delikatno¶ci w walcach.
(puszczony walc nr 2 a-moll (smutny) mówi± o wypukleniu sola wiolonczelowego w lewej rêce, oczekuj± niezwyk³ego nasycenia, ¿e ta wiolonczela pojawia siê intymnym echem i tego oczekiwali a Ona (EG) zagra³a dos³ownie, ..
(gra muzyka) (U1) .. jak
tutaj ³adnie
poczeka³a,
no piêknie gra!
To piêkna melodia!
(U4) trzeba zaznaczyæ, ¿e je¶li nawet nasze g³osy s± lekko krytyczne, .. !!! to s± krytyczne wobec wielkich oczekiwañ jakie mieli¶my wobec tej pianistki (wtr±cone „Tak!” U2) ..bo gdyby gra³ to kto¶ niej eksponowany przez prasê, fejsbuka, byæ mo¿e mieliby¶my trochê inne odczucia.
(U3) ,,ju¿ nie powtarzamy tych wszystkich pochwa³, ..ta pianistyka jest tutaj oczywi¶cie na ..
na doskona³ym, bardzo wysokim poziomie,
mówimy tu mo¿e o pewnych ró¿nicach stylistycznych, o podej¶ciu do konkretnych utworów, ale to jest wci±¿
Wielka Gra.
(nastêpnie wracaj± do Jej s³ów z wywiadu, ¿e Chopin jest tylko jednym z wielu kompozytorów, i nie wiedz±, czy to jest Jej Chopin)
Omawianie
Poloneza fis-moll
z podk³adem muzycznym:
(gra muzyka w tle) (U3) zakoñczy³ siê mazurek z oddali i teraz takie dwa (U2 wtr±ca:
piêknie zagrane!)
–
bardzo piêknie zagrane!
i teraz bêdzie powrót do poloneza – tego g³ównego motywu (U1 wtr±ca –
znakomicie!)
wielka kulminacja –
s³uszna
-dla mnie wej¶cie za aktywne (ode mnie: EG gra to wprost bajecznie nadzwyczajnie!) za mocarna, jak na to, ¿e jeszcze to nie jest to ostatnia .. tam jest tylko forte, a Ona to czuje jak jakie¶ niezwyk³e napiêcie, ostateczne
(teraz mówi± jednocze¶nie U4 i wtr±ca siê U2)
(U4) i jednocze¶nie w tych trylach
s± jednak te werble,
czuje siê heroiczno¶æ
tego poloneza (lekko emocjonalny g³os)
(U2) ..Ona(EG) ma energiê gry
nieprawdopodobn±
(U2) chcê to podkre¶liæ, jak Ona ma
nieprawdopodobn±
d³ug± liniê my¶lenia .. no bardzo wa¿ne,
(U3) teraz przys³uchuj±c siê temu polonezowi (..) chcieliby¶my us³yszeæ w Jej (EG) wykonaniu Sonatê b-moll,
(U1) i Fantazja f-moll te¿ mo¿e zabrzmieæ dramatycznie
(U2) Ona niew±tpliwie
ma ogromny temperament
, bo
to siê czuje
, .. to Jej .. Ogieñ!
(U1) .. e
kscytuj±ce!
.. zobaczcie pañstwo,
(U1) przesi±kniêta tym dramatyzmem.. tu! (i pada ostatni akord poloneza fis-moll)
(U1)
zostan± w pamiêci takie wykonania
my¶lê, cokolwiek by¶my nie powiedzieli (..) ja tez mam jak najlepsze przeczucia je¶li chodzi o III etap.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 23, 2021, 14:31:12 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #92 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 13:38:28 »
Akt IV - moje podsumowanie:
Rollercoster na pilota:
(Off)
Wy³±czmy muzykê, (EG nie gra): za ostro, to nie jej Chopin, obraza Chopina, jak nasz kompozytor mo¿e byæ tylko jednym z wielu? Obraza.
(On)
W³±czmy muzykê, (EG gra): piêknie, cudownie, jak Ona to wytrzyma³a, jakie ona ma s³yszenie, jaka fraza, jaki temperament, niew±tpliwie wielka pianistka,
(Off
) Wy³±czmy muzykê, (EG nie gra): tak nie mo¿na graæ Chopina, co Ona sobie my¶li, chce przyæmiæ samego mistrza (bzdura na resorach)
(On)
W³±czmy muzykê, (EG gra): jaka kantylena, ja ¶wietnie to podkre¶li³a w lewej rêce, ile barwy w d¼wiêku ..
Epilog:
.. (tu musi byæ ju¿ Off)
Wszyscy chodz± na pilota.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 23, 2021, 14:05:58 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #93 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 15:24:25 »
Cytat: tuco82 Pa¼dziernik 22, 2021, 20:11:05
W³a¶nie dosta³em bana na czacie Youtube pisz±c po wystêpie Armellini " She need fitness training", zupe³nie nie wiem dlaczego.
Moze dlatego, ze napisales need zamiast needs
Nie przejmuj sie. Ja tez tak mam. Pisownia nigdy nie byla moja mocna strona.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #94 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 17:36:19 »
Second Prize-Winners' Concert
W roli glownej podnoszarka do fortepianow. WSTYD!!!
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #95 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 17:38:52 »
Kawai i Fazioli do Steinway'a, to tak jak dwaj mali chlopcy do bicia.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #96 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 17:42:43 »
Jest duza roznica w atmosferze pomiedzy burdel-koncertem w Teatrze Wielkim a koncertem w Filharmoni.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #97 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 17:45:39 »
Nawet Gadijev zagral lepiej niz na burdel-koncercie.
Zapisane
tuco82
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 529
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #98 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 17:53:02 »
Cytat: bartus Pa¼dziernik 23, 2021, 15:24:25
Moze dlatego, ze napisales need zamiast needs
Nie przejmuj sie. Ja tez tak mam. Pisownia nigdy nie byla moja mocna strona.
Nie pamiêtam, jak napisa³em, ale wiem, ¿e to co napisa³em, móg³ przeczytaæ tylko moderator (prawie jak w trybie VAR), bo akurat na czacie pojawi³ siê wodospad emotkowych oklasków.
Ps. Nie u¿ywasz polskich liter.
EDIT: O szo chodzi z tym burdelem?
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 23, 2021, 17:54:37 wys³ane przez tuco82
»
Zapisane
"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #99 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 17:53:15 »
Cytat: Casablanka Pa¼dziernik 23, 2021, 13:38:28
Akt IV - moje podsumowanie:
Rollercoster na pilota:
(Off)
Wy³±czmy muzykê, (EG nie gra): za ostro, to nie jej Chopin, obraza Chopina, jak nasz kompozytor mo¿e byæ tylko jednym z wielu? Obraza.
(On)
W³±czmy muzykê, (EG gra): piêknie, cudownie, jak Ona to wytrzyma³a, jakie ona ma s³yszenie, jaka fraza, jaki temperament, niew±tpliwie wielka pianistka,
(Off
) Wy³±czmy muzykê, (EG nie gra): tak nie mo¿na graæ Chopina, co Ona sobie my¶li, chce przyæmiæ samego mistrza (bzdura na resorach)
(On)
W³±czmy muzykê, (EG gra): jaka kantylena, ja ¶wietnie to podkre¶li³a w lewej rêce, ile barwy w d¼wiêku ..
Epilog:
.. (tu musi byæ ju¿ Off)
Wszyscy chodz± na pilota.
Podobno, jak czegos sie nie rozumie, to to musi byc wielkie dzielo. Gratulacje wiec
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #100 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 17:54:07 »
Cytat: tuco82 Pa¼dziernik 23, 2021, 17:53:02
Ps. Nie u¿ywasz polskich liter.
Nie potrafie
Zapisane
tuco82
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 529
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #101 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 18:02:32 »
O której dzi¶ graj±?
Zapisane
"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #102 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 18:09:17 »
Cytat: tuco82 Pa¼dziernik 23, 2021, 18:02:32
O której dzi¶ graj±?
o 19:00
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #103 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 18:24:27 »
Cytat: tuco82 Pa¼dziernik 23, 2021, 17:53:02
Nie pamiêtam, jak napisa³em, ale wiem, ¿e to co napisa³em, móg³ przeczytaæ tylko moderator (prawie jak w trybie VAR), bo akurat na czacie pojawi³ siê wodospad emotkowych oklasków.
Ps. Nie u¿ywasz polskich liter.
EDIT: O szo chodzi z tym burdelem?
EDIT: O tso? o kolorystyke, migajace elementy, "upiekniona" sale, nadmuchana pawiowa atmostere. Dlaczego burdel? Za duzo plotna szmat w okolo.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: Obgadywanie po XVIII Konkursie Chopinowskim
«
Odpowiedz #104 :
Pa¼dziernik 23, 2021, 18:32:03 »
Cytat: bartus Pa¼dziernik 23, 2021, 17:53:15
Podobno, jak czegos sie nie rozumie, to to musi byc wielkie dzielo. Gratulacje wiec
niektóre wielkie dzie³a rozumiane s± dopiero w drugim pokoleniu
wyja¶nienie znaczenia IV aktu:
naje¿d¿ali na Ni± (poza Uczestnikiem 1, ten ca³y czas docenia³ kunszt Rosjanki),
ale kiedy przysz³o do komentowania w zderzeniu z sam± kreacj± - byli pe³ni zachwytu,
- pe³ni zachwytu.
by³ podk³ad muzyczny - by³ zachwyt
podk³ad muzyczny milk³ - zaczyna³a siê krytyka
.. i tak w kó³ko.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 23, 2021, 18:34:11 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
14
Do góry
Drukuj
« poprzedni
nastêpny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Dzia³y forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i og³oszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> P³yty
===> Arty¶ci i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
£adowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
thepunisher
paktprzyjazni
black-for
silverstar
kalinowatyper