Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 39   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Relacje z koncertów, (info o koncertach)...  (Przeczytany 192572 razy)
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #210 : Kwiecieñ 05, 2011, 20:49:48 »

Wrr, nie by³o wej¶ciówek!!! 

W kasie zosta³o jeszcze oko³o 100 biletów w cenie 140 i 150 z³, w zwi±zku z tym grupa oko³o 20 osób poca³owa³a klamkê filharmonii. Nie rozumiem logiki, która kierowa³a osob± (osobami?) podejmuj±c± decyzjê. Nie sprzedali¶my biletów, wiêc stracili¶my, w zwi±zku z tym straæmy jeszcze wiêcej i nie sprzedawajmy wej¶ciówek. Skoro bilety najtañsze kosztowa³y 80 z³, to wej¶ciówki mog³y kosztowaæ na przyk³ad po³owê... Jeste¶my naczelnym (no, jednym z naczelnych) przybytkiem kulturalnym stolicy, nosimy dumnie w nazwie s³owo "NARODOWA", by nie¶æ kaganek kultury. W zwi±zku z tym "sieknijmy" ludziom zaporow± cenê, tak by ma³o kto móg³ sobie pozwoliæ na wej¶cie. Miejmy g³êboko w d... m³odzie¿, studentów, osoby starsze, bezrobotne lub ma³o zarabiaj±ce, lub te¿ zarabiaj±ce normalnie, ale tak czêsto chodz±ce zaczerpn±æ z muzycznego ¼róde³ka, ¿e ich nie staæ na kupowanie najdro¿szych biletów.
Czytam w³a¶nie Paradoksy Pana Ponda Chestertona, ale postêpowanie Filharmonii Narodowej chyba nie podpada, nawet Pan Pond nie podo³a³by logicznemu wyt³umaczeniu tej historii.
Tyle szczê¶cia, ¿e mo¿na by³o pos³uchaæ pocz±tku koncertu z holu wej¶ciowego, d¼wiêki muzyki dochodzi³y ca³kiem wyra¼nie a¿ do "zamkniêtych wrót".
Ale ¿e s³uchanie Bella z pozycji stoj±cej, w kurtkach, po "policzku" wymierzonym przez pani± w kasie i "u wrót Twoich stojê, Panie" nie dzia³a zbyt korzystnie na ca³okszta³t psychofizyczny, wiêc zatr±bi³y¶my odwrót wys³uchuj±c trzecich oklasków.

Przykro.
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #211 : Kwiecieñ 05, 2011, 21:45:17 »

Szkoda Beatko. Szkoda, ¿e kultura nie jest powszechnie dostêpna a ju¿ wy¿sza kultura jest towarem ekskluzywnym. Ulgi które przewidziane s± dla uczniów, studentów czy emerytów to zaledwie kilka do kilkunastu procent warto¶ci bardzo drogiego biletu. To zdecydowanie za ma³o. Je¿eli melomanka taka jak Ty, nie wg³êbiaj±c siê w szczegó³y dotycz±ce finansów, rezygnuje z biletu na interesuj±ce j± wydarzenie to co dopiero powiedzieæ ma kto¶, kto chce rozpocz±æ przygodê z kultur±. Taki cz³owiek znajdzie milion lepszych sposobów na wydanie pieniêdzy, których zarobienie poch³onê³o mu dzieñ, dwa lub nawet trzy. Cena to oczywi¶cie wypadkowa popytu i poda¿y co w przypadku imprez wyj±tkowych, jedynych w swoim rodzaju czy to na skalê kraju czy miasta, wp³ywa na jej automatyczny wzrost. Organizator ma do tego pe³ne prawo, jednak je¿eli na sali zostaj± puste miejsca a ów organizator nie chce obni¿yæ ceny na kilka minut przed koncertem to co¶ jest tu nie tak.

Pamiêtam, ¿e swego czasu system sprzeda¿y biletów przed samym spektaklem mia³a Opera Wroc³awska - 10 lub 20 z³otych za wstêp w zale¿no¶ci od rodzaju miejsca. Z tego co wiem to taka sprzeda¿ ju¿ nie funkcjonuje a szkoda, bo to sprawia, ¿e nie bêdê móg³ zagl±daæ tam tak czêsto jakbym chcia³.
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #212 : Kwiecieñ 05, 2011, 23:01:42 »

To wszystko o czym piszesz Gogusiu, to racja ale mia³y¶my do czynienia jeszcze z czym¶ innym.
Dla mnie niepojêtym. Otó¿ zamkniêto drzwi w momencie gdy na sali by³y wolne miejsca.Jakby
nam powiedziano: nie chcecie s³uchaæ za 150 z³ a no to nie pos³uchacie w ogóle. Gdy sta³am dzi¶ w kolejce
pods³ucha³am jak jedna pani opowiada o koncercie Pogorelica na którym by³y t³umy w³a¶nie po
wej¶ciówki i jak wyszed³ maestro Kord i powiedzia³ : wszyscy Pañstwo wejdziecie i rzeczywi¶cie
wszyscy jako¶ siê ¶cie¶nili i weszli. Nie wiem, czy to nie by³ np. warunek sponsorów, ¿eby taniej ludzi nie
wpuszczaæ. Napisa³am mejla do FN do Pani od kontaktów ze s³uchaczami, zobaczymy czy kto¶ mi
odpowie
Zapisane

Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #213 : Kwiecieñ 05, 2011, 23:45:50 »

Zbieraæ na 10 minut przed koncertem bilet po symboliczne 10 z³otych to chyba uczciwa propozycja. Zw³aszcza, ¿e miejsca zosta³y.

Z drugiej jednak strony na sali znale¼liby siê ludzie którzy mieliby pretensje, ¿e oni wydali 150 a obok nich siedzi pan czy pani który bilet kupi³ za 1/10 tej sumy. Wyja¶nienie jest proste - wydali wiêcej, maj± pewno¶æ tego, ¿e miejsce siê znajdzie - ale czy wystarczaj±ce? Trudno mi powiedzieæ.

Zastanawiam siê jak czu³bym siê w takiej sytuacji. Owszem, wiedzia³bym ¿e zaryzykowa³em ale wiedz±c ¿e pomimo wolnych miejsc nie zosta³em wpuszczony ...
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #214 : Kwiecieñ 06, 2011, 09:43:18 »

Brawo, Nieszko, ze piszesz maile nie godz±c siê na bezduszno¶æ Filharmonii a doda³bym tak¿e niegospodarno¶æ. Ka¿da niewykorzystana z³otówka przez organizatorów, to sabota¿ na naszej narodowej Kulturze.

Piotrze, sam ju¿ odpowiedzia³e¶ sobie na dylemat "siedz±cych obok siebie s³uchaczy". Taki mechanizm zró¿nicowania cen w zale¿no¶ci od terminu funkcjonuje przecie¿ w ca³ym cywilizowanym ¶wiecie (vide: las minute)
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #215 : Kwiecieñ 06, 2011, 10:04:21 »

Jestem roz¿alona jak ¦l±zak po przeczytaniu "raportu". Chcia³abym poznaæ motywacjê osoby decyduj±cej. Czy to przejaw gospodarno¶ci i zarz±dzania Made in Poland czy tylko Made in FN. A FN wszak posiada swojego szefa odpowiadaj±cego swoj± osob±, za wszystko co siê dzieje w filharmonii, tak¿e w kasach.
Czy kto¶ w ogóle pomy¶la³, jak artysta odebra³ puste miejsca na sali, bo sto wolnych foteli chyba nie mo¿e pozostaæ niezauwa¿one?

Przypomnia³a mi siê historia rozdawania przez artystê bodaj herbaty czy kawy (?) ludziom stoj±cym w kilkugodzinnych kolejkach do kas po bilety (na jego koncert, film?). Gdzie¶ mi dzwoni, ale nie pamiêtam w którym ko¶ciele, zupe³nie nie pamiêtam, kogo historia dotyczy³a, muzyka, re¿ysera filmowego?
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #216 : Kwiecieñ 06, 2011, 12:20:20 »

Piotrze, sam ju¿ odpowiedzia³e¶ sobie na dylemat "siedz±cych obok siebie s³uchaczy". Taki mechanizm zró¿nicowania cen w zale¿no¶ci od terminu funkcjonuje przecie¿ w ca³ym cywilizowanym ¶wiecie (vide: las minute)

Bardzo trafiony przyk³ad. Dlaczego na to nie wpad³em? Do tego maj±cy pe³ne ekonomiczne uzasadnienie.

PS: Sprawdzi³em to o czym pisa³em apropos opery, system wej¶ciówek nadal funkcjonuje, zmieni³y siê tylko ceny - 30 z³otych za najlepsze sektory 20 za pozosta³e. Uwa¿am, ¿e to uczciwa cena.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #217 : Kwiecieñ 18, 2011, 12:30:43 »

Wzrasta ilo¶æ zapowiadanych na 2011 rok koncertów Daniila Trifonova w Polsce
Dosz³y a¿ trzy:
SEPTEMBER, 15, 2011 – Antonin (POLAND) -Concert with Poznan Philharmonic Orchestra
SEPTEMBER, 16, 2011 – Konin (POLAND) -Concert with Poznan Philharmonic Orchestra
OCTOBER, 21, 2011 – Gdansk (POLAND) – Concert with Gdansk Philharmonic Orchestra; Sir Neville Marriner, conductor
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #218 : Kwiecieñ 21, 2011, 17:01:16 »

Agnieszka wyci±gnê³a mnie wczoraj niespodziewanie na festiwal beethovenowski By³y¶my w Operze Narodowej na ekstra koncerciku, mi³o by³o odwiedziæ ten przybytek po tylu latach... Wagner, pierwszy raz w ¿yciu, na dodatek na ¿ywo, ca³kiem przyja¼nie brzmia³, na pocz±tek piêæ pie¶ni w wykonaniu Petry Lang. Najbardziej podoba³a mi siê Im Treibhaus:

http://www.youtube.com/watch?v=RbPuEMqbIA8

Wykonanie wczorajsze dla mojego niewyrobionego ucha nie by³o zbyt "harmonijne". Co prawda Rundfunk Sinfonieorchester Berlin pod dyrekcj± Marka Janowskiego gra³a cudnie, Wagner brzmia³ mi trochê jak ... Mahler, jednym s³owem polubi³am, mimo ¿e wokal czê¶ciej mi nie odpowiada³ ni¿ odpowiada³. No i nie zmieni³am zdania, pie¶ni pozostaj± nieco w tyle w moim rankingu ulubionych utworów. Potem Tristan i Izolda (Preludium i Mi³osna ¶mieræ Izoldy) - zachwycona by³am a¿ do momentu, w którym na scenê zakrad³a siê Petra Lang, przepraszam, nie znam siê, ale mi jej obecno¶æ przeszkodzi³a, zak³óci³a doskona³y kontakt z muzyk± w wykonaniu orkiestry.

Przerwa. I ju¿ niczym niezak³ócona wielka przyjemno¶æ poobcowania z nieznan± mi wcze¶niej III symfoni± Beethovena, o której czyta³am nie dalej ni¿ wczoraj, przez zupe³ny przypadek w ksi±¿ce poleconej mi przez Asiê Niczym niezak³ócona... Nie wiedzieæ czemu po pierwszej i nawet po drugiej czê¶ci rozleg³y siê brawa. No i jeszcze kto¶ POTʯNIE kichn±³ roz¶mieszaj±c mimowolnie czê¶æ s³uchaczy  Oklaski po wykonaniu ca³o¶ci by³y rzêsiste, d³ugie i szczere, nale¿a³y siê bezapelacyjnie. By³ te¿ bis, ale nie odszyfrowa³am, podobno to Schubert by³, muzyka sama w sobie przepiêkna i przepiêknie wykonana.

Agnieszka, DZIÊKI !!! (I polecam siê na przysz³o¶æ )
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #219 : Kwiecieñ 21, 2011, 17:39:05 »

Moje wra¿enia s± podobne do beatkowych. Jako¶ Wagner mnie tym razem nie porwa³,
chyba to trochê "wina" ¶piewaczki do której orkiestra musia³a siê dopasowaæ dla mnie za cicho za
ma³o dramatycznie.
Ale ju¿ "Eroica" wspania³a. Jaka to jest wielka magia sztuki, Beethovena ¿e nagle gdzie¶ siê chowaj±
wszystkie smutki i problemy i jest siê pewnym "ja sobie poradzê".

http://www.youtube.com/watch?v=nMP69MCDxnU

Niestety mój dobry nastrój trochê zak³óci³ fakt, ¿e czeka³am ciemn± nock± 40 minut na autobus.
Tak nas czasem biednych ludzi , rzeczywisto¶æ ze snu budzi.
Zapisane

kozio³
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1293



Zobacz profil
« Odpowiedz #220 : Kwiecieñ 21, 2011, 23:35:49 »

Taak Tereniu, piêkna jest ta III symfonia..Beethoven by³ niew±tpliwie wielkim entuzjast± Rewolucji Francuskiej, do tego stopnia ¿e zaprzyja¼ni³ siê wtedy z pó¼niejszym marsza³kiem napoleoñskim Bernadottem - tym samym, który popad³ w nie³askê w trakcie bitwy pod Wagram w 1809 r, a potem bêd±c ju¿ nastêpc± szwedzkiego tronu - zdradzi³ cesarza, staj±c po stronie koalicji antynapoleoñskiej (dynastia wywodz±ca siê od niego, zdaje siê panuje w Szwecji do dnia dzisiejszego.. )
W tamtym jednak czasie Bernadotte nie marzy³ jeszcze, ani o bu³awie marsza³kowskiej, ani tym bardziej o koronie, by³ jedynie ambasadorem franc. w Wiedniu..I to w³a¶nie pod jego wp³ywem, entuzjastycznie nastawiony Beethoven napisa³ swoja symfoniê na cze¶æ Bonapartego..Dwa lata pó¼niej zawiedziony tym, ze Napolione zdradzi³ rewolucyjne idea³y i og³osi³ siê cesarzem - zmieni³ jej tytu³ na "symfoniê heroiczn±"..

i moze taka ma³a ciekawostka odno¶nie obrazu, który jest widoczny na linku z beethovenowsk± symfoni± - "Bonaparte przekraczajacy Alpy" (a w³a¶ciwie prze³êcz ¶w.Bernarda). Otó¿ istniej± 2 obrazy ukazuj±ce to wydarzenie. Jeden, s³ynniejszy, namalowany z polecenia Nap. dla celów propagandowych przez samego Davida - ktory to przedstawi³ Pierwszego Konsula na dziarskim rumaku..za¶ na ska³ach umie¶ci³ inskrypcje z nazwiskami tych, którzy podobnego czynu dokonali (tj Hannibal, Karol Wielki i oczyw. Bonaparte)
W rzeczywisto¶ci wygl±da³o to jednak zupe³nie inaczej, bo ze wzglêdu na trudny teren Bonaparte dosiada³ wtenczas nie dziarskiego rumaka, lecz zwyk³ego mu³a.. Chichot, a i tak w pobli¿u pewnego górskiego schroniska, zwierzê po¶lizgnê³o sie na oblodzonych kamieniach..i gdyby nie przewodnik, pierwszy konsul stoczy³by siê w przepa¶æ i zgin±³ - nie by³oby zatem przysz³ego cesarza i zdobywcy Europy.. (zreszt± zginê³o wówczas sporo ludzi, zw³.w trakcie transportu armat, których lufy przeci±gano linami w wy¿³obionych pniach drzew..)
Tak wiêc ten drugi z obrazów, pêdzla Paula Delaroche - zdecydowanie bardziej odpowiada prawdzie..

"Bonaparte przekraczaj±cy Alpy" - Davida..i Delaroche..
http://i434.photobucket.com/albums/qq69/smilezoal/NapoleonStart20copy-704617.jpg
http://library.thinkquest.org/C0110901/imagesAll/crossalp2.jpg
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #221 : Kwiecieñ 22, 2011, 22:19:33 »

Kochani, w niedzielê w Dwójce o 16:00 ¶wietny koncert:
Martha Argerich i Mischa Maisky:
Debussy - Sonata d-moll na wiolonczelê i fortepian
Schumann - Adagio i Allegro op.70, Fantasiestucke op.73
Chopin - Sonata g-moll na fortepian i wiolonczelê, Introdukcja i Polonez C-dur op. 3 na fortepian i wiolonczelê.
Warto w³±czyæ radio po ¶wi±tecznym obiedzie
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #222 : Kwiecieñ 24, 2011, 18:30:50 »

Koncert wspania³y, i trzy bisy: Andante z Sonaty op.36 Griega, Allegro z Sonaty op. 40 Szostakowicza i fragment Kwartetu na koniec czasu Messiaena (w ma³ych dawkach ju¿ przyswajam w miarê dobrze nowoczesn± kompozycjê, co znaczy, ¿e trochê siê tu przy Was muzycznie rozwijam:)) Przy okazji dowiedzia³am siê, ¿e by³ on z zami³owania ornitologiem i czê¶æ utworów pisa³ inspirowany przez ¶piew ptaków (stworzy³ nawet ca³y cykl zatytu³owany Katalog ptaków), co bardzo mnie zachêca do ich pos³uchania Mo¿e to wcale nie bêdzie takie straszne Chichot

A jutro o 16:00 - Nelson Freire i Sinfonia Varsovia. Te¿ warto pos³uchaæ. Zagraj± IV koncert Beethovena, i Schumanna Etiudy symfoniczne op.13 oraz koncert a-moll op. 54.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #223 : Kwiecieñ 26, 2011, 20:04:53 »

A teraz w³a¶nie w Dwójce "Eroika" Beethovena, zaczyna siê
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #224 : Kwiecieñ 27, 2011, 14:32:44 »

Kiedy tu zajrza³am, by³o ju¿ po Eroice:) Za to teraz leci Siódemka
A rano by³ koncert organowy Haendla, a potem co¶ bardzo ³adnego, czym zaraz siê podzielê

Wieczorem zapowiada siê ³adny koncert - w³oska muzyka barokowa w wydaniu na flet prosty: bêdzie koncert fletowy g-moll i sonata La Follia Vivaldiego, Corelli, Uccellini... niestety nie bêdê mog³a pos³uchaæ, ale na pewno warto.
Zapisane
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 39   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

paktprzyjazni twistedgamers thepunisher neder-live countrylife