Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 39   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Relacje z koncertów, (info o koncertach)...  (Przeczytany 192685 razy)
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #360 : Listopad 10, 2011, 15:58:23 »

Ingolf Wunder
 19.11. - recital w Filharmonii Ba³tyckiej w Gdañsku

Jacek Kortus
 11.11. - recital w Cerekwicy z okazji ¦wiêta Niepodleg³o¶ci
 24.11. - koncert w Filharmonii Narodowej z Kwartetem Smyczkowym FN
Zapisane
ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #361 : Listopad 12, 2011, 16:11:33 »

Po wczorajszym recitalu Rinko Kobayashi, jestem straszliwie zdegustowana. Nie podoba³ mi siê w jej wykonaniu Paderewski, a Chopin zosta³ wg mnie sprofanowany straszliwie! Mia³am wra¿enie, ¿e pianistka bardzo d³ugo nie zasiada³a do instrumentu! Szukanie wzrokiem klawiszy, pozjadane nuty, jakie¶ kosmiczne rubata albo ich zupe³ny brak (chwilami niemal s³usza³am stoj±cy na fortepianie i tykaj±cy metronom!) i lewa rêka wal±ca niemi³o¶iernie jednostajnie w instrument... naprawdê nie mog³am siê doczekaæ koñca koncertu. Nie wiem, czy to jaka¶ chwilowa niedyspozycja czy nazwisko totalnie przereklamowane?
Czy kto¶ z was by³ kiedykolwiek na koncercie pani Rinko? Chcia³abym pos³uchaæ Wszych opinii, bo sama nie wiem, mo¿e nie znam siê dostatecznie na pianistyce i nie umiem doceniæ tego co s³yszê? Niezdecydowany
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #362 : Listopad 12, 2011, 16:54:28 »

Tak Ewo, by³em ze cwieræ wieku temu Spoko i ju¿ wtedy jej recital nie by³ dla mnie czym¶ zjawiskowym. Przez te cwierwiecze Pani Rinko prawdopodobnie niewiele siê artystycznie rozwija³a, w ka¿dym b±d¿ razie niewiele o niej mo¿na by³o us³yszeæ. W tym fachu na ogó³ to oznaka s³usznego niepokoju o artystê. Twój os±d jest dla mnie tej oznaki wiarygodnym potwierdzeniem  Smutny
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2011, 16:56:40 wys³ane przez Janusz1228 » Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #363 : Listopad 12, 2011, 17:21:16 »

Uff... Po przeczytaniu dzisiejszej, entuzjastycznej recenzji(?! Co? Szok) w prasie, zaniepokoi³y mnie w³asne odczucia. Dziêki, ¿e przywróci³e¶ mi wiarê w siebie! Buziak Chichot
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #364 : Listopad 14, 2011, 03:49:04 »

Festiwal „Muzyka u ¼róde³”, jest organizowany w Bydgoszczy od kilku lat - z pocz±tku w zabytkowych wnêtrzach stacji pomp starych wodoci±gów miejskich (st±d nazwa:) - ¼ródlana woda bij±ca z g³êbi ziemi i muzyka – z najg³êbszych zakamarków ludzkich serc:)) Z has³em „blisko temu, co g³êbokie”. Teraz z powodu remontu przeniesiona w równie¿ zabytkowe wnêtrza Collegium Copernicanum – do Auli Wydzia³u Matematyki i Fizyki naszego Uniwersytetu. Stacja pomp, pere³ka architektury przemys³owej, stwarza³a niezwyk³± atmosferê i by³a miejscem o niezwyk³ej akustyce. Organizatorom uda³o siê jednak stworzyæ i na tej sali klimat sprzyjaj±cy odbiorowi kameralnej muzyki. Ju¿ przed wej¶ciem z mroku i zimna listopadowego wieczoru do potê¿nego  gmachu mo¿na by³o ulec nastrojowi niezwyk³o¶ci – fronton siedziby królowej nauk wygl±da³ romantycznie i tajemniczo, pod¶wietlony ustawionymi na zewn±trz reflektorami. Wej¶cie zdawa³o siê ja¶nieæ i promieniowaæ ciep³em, zachêca³o do przekroczenia progu, obiecuj±c dalsze ogrzanie nas ciep³em muzyki.
W stylowym wnêtrzu z galeri± i dwoma potê¿nymi ¿yrandolami, o¶wietlonym g³ównie smugami ró¿nobarwnych ¶wiate³ rzucanymi na ¶ciany i p³omieniami ognia tañcz±cymi w szklanych kloszach, zebrali¶my siê, aby pos³uchaæ Kevina Kennera i zespo³u Barock Quartet, którego muzycy s± organizatorami festiwalu.
Kenner, przypomnijmy, jest laureatem Konkursu Chopinowskiego o losach podobnych do Ingolfa Wundera – w 1980 roku nie dosta³ siê do fina³u, ale zosta³ wyró¿niony jako niezwykle dobrze zapowiadaj±cy siê artysta, po czym wróci³ dziesiêæ lat pó¼niej, by zaj±æ drugie miejsce (z tym, ¿e nikt nie zaj±³ pierwszego:)) i zdobyæ nagrodê publiczno¶ci. Od dawna zakochany w polskiej muzyce, potem na dobre zakocha³ siê tak¿e w Polsce i do¶æ czêsto mo¿na go u nas us³yszeæ.
Wczoraj nie gra³ Chopina. Us³yszeli¶my sonatê G-dur Brahmsa i jedno z najwiêkszych osi±gniêæ kameralistyki XIX wieku – kwintet Juliusza Zarêbskiego.
Koncert prowadzi³ Konrad Mielnik, dziennikarz muzyczny znany mi ju¿ z koncertów w Gdañsku, sympatyczny pan o mi³ym g³osie. Po krótkiej prezentacji ubrani na czarno arty¶ci weszli – przez ¶rodek sali:) - na niedu¿±, jasno o¶wietlon± scenê i rozpocz±³ siê koncert. Na pierwszy ogieñ poszed³ Brahms.
Sonata G-dur jest przepiêkna – choæby ten temat czê¶ci pierwszej, tak dobrze znany:) S³uchaj±c tej nieziemskiej kantyleny serce otwiera siê jak kwiat na przyjêcie kropel porannej rosy... Druga czê¶æ bardziej dramatyczna, w trzeciej smutek znów przepe³niony delikatno¶ci± i s³odycz±.  Muzyka szlachetna, subtelna, pe³na doskona³ej harmonii. Kenner w duecie z Wojciechem Ko³aczykiem stanêli na wysoko¶ci zadania – oddali jej piêkno, harmoniê i liryzm, zapewnili serdeczne wzruszenia.
Jednak niew±tpliwie kwintet stanowi³ najwiêksze wydarzenie wieczoru.
Tego kwintetu mia³am okazjê wys³uchaæ w Dusznikach, zatem zetknê³am siê ju¿ z wykonaniem na ¿ywo. Jednak muszê powiedzieæ, ¿e by³o tak, jakbym po raz pierwszy naprawdê us³ysza³a ten utwór i prze¿y³a go do g³êbi. Mówi siê, ¿e ta muzyka antycypuje impresjonizm. S³uchaj±c jej, mia³am wra¿enie, ¿e to wrêcz niesamowita podró¿ w czasie a¿ po wiek XX. By³y tam i te romantyczne wêdrówki po górach i dolinach melodyki, niczym przy s³uchaniu symfonii h-moll Liszta, którego przecie¿ by³ ulubionym uczniem, i takie subtelne ¶wietliste melodie, które przypominaj± impresjonistyczne malowanie d¼wiêkiem, a i muzykê wrêcz ju¿ wspó³czesn±, tworz±c razem  hipnotyzuj±c± ca³o¶æ.  Allegro od pocz±tku przyku³o uwagê niezwyk³± si³± ekspresji i ¶piewno¶ci±. Adagio urzeka³o liryzmem, namiêtno¶ci±. Rytmiczne, gêste, ¿ywio³owe d¼wiêki scherza elektryzowa³y tak, ¿e w powietrzu niemal czuæ by³o trzaskaj±c± energiê, a fina³ niemal wybuchn±³ dynamik±, wirtuozowskim blaskiem.
Muzykom uda³o siê nas oczarowaæ i przenie¶æ na te dwie godziny w krainê d¼wiêków, po której b³±dzili¶my, zas³uchani, zauroczeni. Kwartet brzmi wspaniale (twierdzê tak naprawdê nie tylko z pobudek patriotycznych:)), choæ z pewno¶ci± blasku doda³ mu udzia³ Kennera, wspaniale prowadz±cemu partiê fortepianu, który zdawa³ siê byæ tu niczym narrator, wprowadzaj±cy na scenê poszczególne osoby muzycznego dramatu i ca³y czas snuj±cy g³ówny w±tek opowie¶ci. Razem stworzyli wielkie muzyczne wydarzenie.
Jedynym czynnikiem nieco zak³ócaj±cym odbiór utworów jako ca³o¶ci by³a czê¶æ s³uchaczy uparcie klaszcz±ca w przerwach, mimo i¿ prowadz±cy, po tym, jak klaskano podczas sonaty, po przerwie specjalnie zasugerowa³, ¿eby tego nie robiæ. Widocznie nie uznali go pod tym wzglêdem za wystarczaj±cy autorytet:) Jednak hipnotyczna si³a kwintetu sprawia³a, ¿e te oklaski po ka¿dej z czê¶ci by³y o wiele s³absze, a¿ umilk³y zupe³nie..
Zastanawia³am siê nad dzisiejszym koncertem (tj. niedzielnym - chyba ju¿ jest poniedzia³ek:)). Mia³o graæ tym razem dobre trio – z Bart³omiejem Weznerem, uczniem Ewy Pob³ockiej. Niestety, Wasza bydgoska reporterka nie jest w najlepszej formie. Przeziêbi³am siê chyba ju¿ w pi±tek i wczoraj do koncertu jeszcze trzyma³am siê nie¼le, ale potem ju¿ zamiast dalszych kulturalnych rozrywek czeka³a mnie herbata z malinami, termometr, aspiryna i temu podobne rozkosze:)
Jednak cieszê siê, ¿e uczestniczy³am w jednej z najwiêkszych, jak s±dzê, atrakcji tego festiwalu.
I czujê siê ju¿ na tyle dobrze, ¿e mog³am napisaæ w miarê przytomn± recenzjê:) I zajrzeæ tu do Was, wierz±c w uzdrawiaj±c± moc muzyki i dobrych fluidów p³yn±cych z tego forum:)


Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 386



Zobacz profil
« Odpowiedz #365 : Listopad 15, 2011, 13:26:13 »


 W pi±tek, 18.11.2011, koncert Nikolaya Khozyainova w Bia³ymstoku- m.in. III koncert Rachmaninowa

http://opera.bialystok.pl/Kalendarz,208,laureaci_miedzynarodowych_konkursow_.html
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #366 : Listopad 15, 2011, 13:33:48 »

Wspania³a recenzja, Joanno... Dziêkujê!
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #367 : Listopad 15, 2011, 20:27:55 »

Cieszê siê, Januszu, ¿e Ci siê podoba³o:) Pamiêtam, jak s³uchali¶my tego kwintetu w Dusznikach:)) Wtedy nie wywar³ na mnie a¿ tak potê¿nego wra¿enia. Sami muzycy twierdzili, ¿e dali z siebie 200% i ¿e siê  uda³o:)
Zarêbski mia³ 31 lat, kiedy umar³ - zupe³nie jak Schubert. Ogromnie du¿o tych genialnych talentów odesz³o zbyt wcze¶nie... Zastanawiam siê, dlaczego jego kwintet nie zdoby³ ¶wiatowej s³awy. Przecie¿ by³ uczniem i przyjacielem Liszta. Koncertowa³ w ca³ej Europie, przez 5 ostatnich lat by³ profesorem fortepianu w konserwatorium w Brukseli. Czemu nie znalaz³ siê nikt, kto propagowa³by jego dzie³a? Kwintet zosta³ wykonany po raz pierwszy 30 kwietnia 1885 roku w Brukseli z udzia³em kompozytora i jego przyjació³ – profesorów tamtejszego Konserwatorium, w¶ród których by³ skrzypek Jenõ Hubay i wiolonczelista Joseph Servais. Czemu nikt go nie opublikowa³? Choæby sam adresat dedykacji?
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #368 : Listopad 22, 2011, 11:42:04 »

"Alexander Gavrylyuk zagra 9 grudnia 2011 roku I Koncert fortepianowy P. Czajkowskiego z Orkiestr± Symfoniczn± Filharmonii Wroc³awskiej we Wroc³awiu. Alexander Gavrylyuk jest zwyciêzca Konkursu w Hamamatsu International Piano Competition w Japonii (2000) i Konkursu im. Rubinsteina w Tel Awiwie (2005). Artysta koncertuje na ca³ym ¶wiecie w presti¿owych salach koncertowych z wybitnymi dyrygentami i orkiestrami. W 2009 roku nagra³ komplet koncertów Prokofiewa z Vladimirem Askenazym i Sydney Symphony Orchestra."

"Kevin Kenner wyst±pi z programem kameralnym (kwintety Brahmsa, Franka) 14 grudnia 2011 roku w Lublinie."
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #369 : Listopad 25, 2011, 14:54:57 »

Warszawa, 27.11.2011, 19.00
Studio Koncertowe Polskiego Radia
200-lecie urodzin Ferenca Liszta

Rapsodia wêgierska nr 2 w oprac. na orkiestrê
Koncert fortepianowy Es-dur op. posth. zwany Koncertem nr 3
Rapsodia wêgierska nr 1 w oprac. na orkiestrê
Fantazja na tematy wêgierskie na fortepian i orkiestrê

Leslie Howard  - fortepian
£ukasz Borowicz - dyrygent
Polska Orkiestra Radiowa
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #370 : Listopad 25, 2011, 14:59:13 »

Warszawa, 27.11.2011, 17.00, wstêp wolny
Centrum £owicka (ul. £owicka 21)
Recital fortepianowy Macieja Woty, zdobywcy 5 nagrody w niedawno zakoñczonym bydgoskim konkursie "Arthur Rubinstein In Memoriam".

Wg zapowiedzi sprzed miesi±ca w programie Bach, Chopin (sonata h-moll), Prokofiew i Szymanowski.

A Maciej Wota wygl±da i gra tak:
http://www.youtube.com/watch?v=hs6QKB8zWEU
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2011, 15:01:42 wys³ane przez xbw » Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 386



Zobacz profil
« Odpowiedz #371 : Listopad 25, 2011, 20:33:01 »

"Alexander Gavrylyuk zagra 9 grudnia 2011 roku I Koncert fortepianowy P. Czajkowskiego z Orkiestr± Symfoniczn± Filharmonii Wroc³awskiej we Wroc³awiu. Alexander Gavrylyuk jest zwyciêzca Konkursu w Hamamatsu International Piano Competition w Japonii (2000) i Konkursu im. Rubinsteina w Tel Awiwie (2005). Artysta koncertuje na ca³ym ¶wiecie w presti¿owych salach koncertowych z wybitnymi dyrygentami i orkiestrami. W 2009 roku nagra³ komplet koncertów Prokofiewa z Vladimirem Askenazym i Sydney Symphony Orchestra."

"Kevin Kenner wyst±pi z programem kameralnym (kwintety Brahmsa, Franka) 14 grudnia 2011 roku w Lublinie."

W³a¶nie mamy zamiar razem z Gogusiem wybraæ siê na ten koncert...Piotrek, dobry organizator, ju¿ zarezerwowa³ bilety i.... Mam wielk± nadziejê na cudowny b-moll Czajkowskiego...

Gawryluka odkry³am ca³kiem niedawno, kiedy zupe³nie przypadkowo kupi³am jego p³ytê z koncertami Chopina...Jego Larghetto z f-molla jako¶ szczególnie mnie ujê³o....Z ogromnym cziuwstwom gra³...

Wierzê, ¿e to bêdzie wspania³y koncert...
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #372 : Listopad 27, 2011, 19:16:13 »

Koncert na ¿ywo w radiowej Dwójce

Warszawa, 27.11.2011, 19.00
Studio Koncertowe Polskiego Radia
200-lecie urodzin Ferenca Liszta

Rapsodia wêgierska nr 2 w oprac. na orkiestrê
Koncert fortepianowy Es-dur op. posth. zwany Koncertem nr 3
Rapsodia wêgierska nr 1 w oprac. na orkiestrê
Fantazja na tematy wêgierskie na fortepian i orkiestrê

Leslie Howard  - fortepian
£ukasz Borowicz - dyrygent
Polska Orkiestra Radiowa

Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #373 : Grudzieñ 04, 2011, 00:27:53 »

Wróci³em w³asnie z koncertu Jagodziñskiego, który wraz ze swym Trio wykonywa³ w podziemiach teatru Ateneum przeróbki jazzowe utworów kompozytorów nadwi¶lañskich (Chopin, Komeda, Kurylewicz, Jagodziñski...)

Trio Jagodziñskiego to zespól trojga indywidualistów, znakomicie rozumiej±cych siê na estradzie. W ich interpretacji ka¿da muzyka brzmi autentycznie i niepowtarzalnie. By³em wiec szczególnie ciekawy, jak i czy jego Chopin to jeszcze nasz  narodowy Wajdelota czy ju¿ banalnie spopularyzowany, wprowadzony pod strzechy stylista przeformowany do funkcji bibelotu i merkantylnej ok³adki dla jazzuj±cego pianisty.

I wyszed³em z koncertu podbudowany: Chopin pozosta³ na piedestale. Jego kompozycje malowane stylistyk± tria (fortepian, bas, perkusja) - broni³y siê ¶wietnie. Przyznam nawet, ¿e nokturny: f-moll i fis-dur grane na bis - by³y, poza absolutnym szacunkiem dla partytury Chopina (w warstwie rytmicznej i ogólnomelodycznej), bardzo interesuj±cym przyk³adem wzbogacania nastrojowo¶ci muzyki Chopina wspó³czesnymi ¶rodkami przekazu. I powtórzê raz jeszcze: nie gubi±cym w niczym istoty szopenowskiej nuty.
Pewnym nie do koñca przekonujacym mnie performancem by³o za to wykonanie sonaty b-moll. Prawdopodobnie nikt nigdy nie odwa¿y³ sie zagraæ j± na jazzowo - zachowuj±c jednocze¶nie ca³± strukturê sonaty i wszystkie jej przebiegi tematyczne. Po pierwszych dwóch czê¶ciach sonaty stwierdzi³em nawet, ¿e jest tak bardzo klasycznie szopenowska, ¿e az nieciekawa (zwa¿ywszy na mo¿liwo¶ci warsztatowe jazzowego tria). Dopiero w marszu pogrzebowym ( w znacznej mierze znakomicie odgrywanym jako solo kontrabasu)  kompozycja nabra³a indywidualnych walorów i momentami zacz±³em sie nawet gubiæ, czy to jeszcze marsz, czy ju¿ koñcowy fina³ sonaty. Ale fina³ nadszed³ niesiony przez fortepian. Maestro Jagodziñski perfekcyjnie dostosowa³ swoje jazzowe ornamenty do metrycznego i melodycznego orygina³u Chopina, czyni±c z dzie³a utwór jak najbardziej wspó³cze¶nie jazzowy, ale i bardzo klasycznie szopenowski. Niby - to wykluczaj±ce siê warto¶ci, ale w interpretacji najwiêkszych artystów, jeszcze raz okazuje siê - wszystko jest mo¿liwe.

W sumie koncert wart polecenia ka¿demu, kto oprócz krystalicznego Chopina lubi odnajdywaæ jego nuty w jazzowych klimatach. Tu - by³y i klimaty, ale przede wszystkim by³ wci±¿ prawdziwy Chopin. A nie zawsze tak bywa, gdy jazz flirtuje z klasyk±. No chyba, ¿e w towarzystwie dwóch ¶wietnych instrumentalistów za fortepianem zasiada bardzo wra¿liwy, muzykalny kompozytor, aran¿er i pianista, taki - jakim jest Andrzej Jagodziñski.
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #374 : Grudzieñ 11, 2011, 12:00:23 »

Kochani, no tak siê nie robi, spotkania w podgrupach by³y a relacje gdzie?

Kati, jak by³o na koncercie Gavryluka?

Asiu, czekam na relacjê ze spotkania z Mozartem i Sir H. 
Zapisane
Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 39   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

paktprzyjazni silverstar kalinowatyper neder-live black-for