Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 39   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Relacje z koncertĂłw, (info o koncertach)...  (Przeczytany 203848 razy)
Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #165 : Grudzień 22, 2010, 10:56:28 »

Z drugiej jednak strony, jakby siê tak g³êbiej zastanowiÌ - to mo¿e st¹d w³aœnie owe "r¹banie" w klawiaturê, maj¹ce na celu przypomnienie wszystkim, tamtych ju¿ dosyÌ odleg³ych z naszego punktu widzenia tragicznych wydarzeù. Przypomnienie o tym, ¿e tak po prawdzie niewiele siê w tej sprawie cokolwiek zrobi³o (obojêtnoœÌ œwiata, znieczulica, kwestia braku pomocy, nawet podjêcie bardziej stanowczych i skuteczniejszych dzia³aù zapobiegawczych), a nawet i wiele siê od nas samych i innych do tej tragedii do³o¿y³o..Oczywiœcie to tylko takie spekulacje
Trochê przypomina to uduchowione interpretacje dzie³ tzw. sztuki wspó³czesnej Chichot
SwojÂą drogÂą, chyba Ivo odgraÂżaÂł siĂŞ, Âże bĂŞdzie na tym konkursie pilnowaÂł sĂŞdziĂłw? To jak, do jasnej, pilnowaÂł, Âże nie upilnowaÂł? Chichot
Zapisane

O mĂłj BoÂżanowie, ten Chopin to byÂł naprawdĂŞ Wunder Geniuszas!
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #166 : Grudzień 22, 2010, 11:02:33 »

Beatko.
Z duzym zaciekawieniem przeczytalem Twoja relacje z wypadu na koncert Trifonova.
Masz talent pisarski musze powiedziec. Na ogol bardzo malo korzystam z ksiazek. Wiem, to moj mankament,
ale sie tego nie wstydze. Tekst musi mnie naprawde!! zainteresowac, bym przeczytal go do konca.
Trifonov, jak wiesz ,jest moim ulubiencem.
W jego grze przewija sie lekkosc frazy i oczywiscie niespotykany dzwiek.
Rondo a la mazur w jego wykonaniu jest cudny. Ciekawszy wedlug mnie niz Wundera.

 
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #167 : Grudzień 22, 2010, 11:31:36 »

Bartus - dziĂŞki.
Zapisane
Ola83
Aktywny uÂżytkownik
***
Offline Offline

Wiadomości: 182


Zobacz profil
« Odpowiedz #168 : Grudzień 23, 2010, 13:54:11 »

Jak sobie obiecaÂłam, to muszĂŞ.

Moja "sucha" notka z koncertu BoÂżanowa, "sucha" bo inaczej nie potrafiĂŞ. ZacznĂŞ nie po kolei, bo tak mi pasuje.

Polonez-Fantazja -  nale¿ê do tych osĂłb, ktĂłre uwaÂżajÂą, Âże to utwĂłr pisany dla niego. Podobny do tego z Konkursu, chociaÂż nie w szczegó³ach, on ma zresztÂą dar intensywnego przykuwania mojej uwagi w wolnych fragmentach tego utworu. Kolejny Polonez (op. 53), wykonywany jako ostatni, zagrany na poczÂątku jak "fantazja" na temat poloneza (Niebieskookiemu uszy by odpadÂły skoro juÂż ten konkursowy mu siĂŞ nie podobaÂł), ale mimo wszystko skoĂączyÂł polonezem i to chyba w wolniejszym tempie niÂż zacz¹³ ("oktawy" z podobnym ró¿nicowaniem brzmieĂą jak na Konkursie z tym Âże szybsze). TrochĂŞ sobie poszarÂżowaÂł na zakoĂączenie czĂŞÂści recitalowej, ale Mazurki byÂły spokojniejsze i mniej skoczne: bardziej melancholijne i liryczne; jakkolwiek by ich nie graÂł, uwaÂżam, Âże gra je dobrze. Ludzie klaskali pomiĂŞdzy nimi, co mnie irytowaÂło, a jego pewnie jeszcze bardziej (nie wstawaÂł od fortepianu, Âżeby siĂŞ kÂłaniaĂŚ, bo on je gra jak cykl). Impromptu op. 51: finezyjne i wyrafinowane, jak to u niego, czêœÌ Âśrodkowa "zamglona". Zacz¹³ BarkarolÂą i tu miaÂłam problem natury percepcyjnej, musiaÂłam siĂŞ najpierw przyzwyczaiĂŚ do akustyki sali (mieszkam daleko od Katowic i nie byÂłam nigdy w SCK; rĂłwnieÂż jak graÂła orkiestra, dÂźwiĂŞk byÂł "przed" a nie "wokó³"), trochĂŞ mi przez to umknĂŞÂła (a do tego siedziaÂł obok mnie facet, ktĂłry mnie trochĂŞ irytowaÂł)), ale pamiĂŞtam, Âże sporo siĂŞ dziaÂło i zrobiÂł mi "niezÂłe" dolce sfogato.

No a po przerwie Koncert:
Po pierwsze orkiestra o wiele lepiej brzmia³a (zreszt¹ jak wiadomo to inna orkiestra). Z jego strony: ¿adnych przerysowaù dynamicznych, ¿adnego pojedynku, z drugiej strony nikt go nie zag³usza³, wydaje mi siê, ¿e tworzyli dobry zespó³. Bo¿anow liryczny i z werw¹ zarazem w pierwszej czêœci, druga czêœÌ: retoryczna (ale nie deklamacyjna, sztuczne to na pewno nie by³o) i nastrojowa, powiedzia³abym, ¿e to by³a muzyczna mowa. Trzecia czêœÌ, bana³ jak powiem, ¿e bardzo radosna, no ale tak by³o. Taki jeden szczegó³ bardzo zapamiêta³am: na samo zakoùczenie jak s¹ te wirtuozowskie pasa¿e przed tutti orkiestry, bardzo ³adnie je wycieniowa³, chyba nigdy czegoœ takiego nie s³ysza³am, szczególnie w tym miejscu (w ogóle du¿o cieniowa³, jak to on). Nie gra³ tego Koncertu "na lew¹ rêkê" (ja nawet lubiê jak ktoœ wyci¹ga te tryle w lewej rêce pod koniec Maestoso, tym razem je prawie schowa³), równie¿ "nie b³yskoci³" (czego ewentualnie mo¿na siê po nim spodziewaÌ). Jak siê domyœlacie ró¿ni³o siê to znacznie od tego, co s³yszeliœmy na Konkursie, bardzo mi siê podoba³o (chocia¿ ja do konkursowego wykonania mam specyficzny, ale nie negatywny stosunek). Ogólnie mówi¹c œwietny Koncert.

Zagra³ dwa bisy (nie dlatego dwa, ¿e by³ s³abo oklaskiwany, dosyÌ d³ugo klaskaliœmy i przewa¿nie na stoj¹co, a on wychodzi³ po klika razy): op. 42 i 18. Pierwszy Walc z tym charakterystycznym dla niego ³¹czeniem melodii w górnym g³osie (przewa¿nie pianiœci j¹ szatkuj¹), bardzo miêkko, kolejne epizody bardzo skontrastowane i taneczne, op. 18 grane z rozmachem, jakkolwiek nie "kabaretowo" moim zdaniem.
Na sali cicho, raz tylko coÂś stuknĂŞÂło.

W czasie jego grania gapi³am siê na choinkê ze œwiate³kami, tak¿e nie bardzo wiem, co robi³. Zreszt¹ w przypadku ka¿dego innego pianisty pewnie te¿ bym tak zrobi³a, bo nie lubiê patrzeÌ na twarz, a siedzia³am po prawej stronie. Jak schodzi³ z estrady to trzema ró¿nymi drogami, w trzy ró¿ne miejsca, zastanawia mnie dlaczego.
Po autograf nie posz³am, bo chcia³am znaleŸÌ siê jak najszybciej na Dworcu (ale podobno cierpliwie siê podpisywa³). Ze "znanych" osób dostrzeg³am prof. Jasiùskiego (pewnie z ciekawoœci przyszed³... )
Ja sama padÂłam po nieprzespanej w pociÂągu nocy (towarzystwo miaÂłam bardzo fajne, choĂŚ zupeÂłnie przypadkowe, zero stresu, Âże niebezpiecznie etc. a PKP sprawiÂło siĂŞ prawie na medal), w niedzielĂŞ wstaÂłam o 5.20. ChociaÂż gdyby to byÂło moÂżliwe, to jeszcze raz zrobiÂłabym takÂą wycieczkĂŞ.
Zapisane
Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #169 : Grudzień 23, 2010, 14:25:28 »

Dziêki za relacjê. Cieszê siê, ¿e ocala³y moje uszy, bo wiele jestem w stanie znieœÌ, ale nie kaleczenie tego konkretnego poloneza Chichot Ale jeœli walca zagra³ po swojemu, to pewnie uszy by siê wyleczy³y Chichot

Tak siĂŞ zastanawiam, czy ma sens dawanie wszystkich relacji w 1 temacie czy lepiej trzymaĂŚ siĂŞ praktyki opisywania ich w tematach w dziale wydarzenia. OsobiÂście lepszym wyjÂściem wydaje mi siĂŞ to drugie, bo taka teÂż byÂła idea stworzenia tamtego dziaÂłu. Co myÂślicie na ten temat?
Zapisane

O mĂłj BoÂżanowie, ten Chopin to byÂł naprawdĂŞ Wunder Geniuszas!
Ola83
Aktywny uÂżytkownik
***
Offline Offline

Wiadomości: 182


Zobacz profil
« Odpowiedz #170 : Grudzień 23, 2010, 14:32:51 »

MoÂże i masz racjĂŞ, Âże w niewÂłaÂściwym miejscu umieÂściÂłam, ale zapomniaÂłam o tamtym.
Nie masz siĂŞ mimo wszystko z czego cieszyĂŚ tak bardzo , zresztÂą ja tam wolĂŞ Poloneza-FantazjĂŞ, to waÂżniejszy i o wiele ciekawszy utwĂłr.
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #171 : Styczeń 07, 2011, 21:58:42 »

Zdaje siĂŞ Âże wczoraj Awdiejewa graÂła w Nowym Jorku, jakby ktoÂś znalazÂł
co pisaÂła prasa amerykaĂąska niech da znaĂŚ.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #172 : Styczeń 07, 2011, 22:14:04 »

CzytaliÂśmy wczoraj recenzjĂŞ z New York Timesa na forum tvp.
Nie wiem, czy to siê bêdzie otwieraÌ, bo dzisiaj, ¿ebym mog³a tam wejœÌ, kazali mi siê zalogowaÌ.

http://www.nytimes.com/2011/01/06/arts/music/06gilbert.html?_r=1&ref=music

W zasadzie o samej grze Awdiejewej piszÂą tylko:
"Ms. Avdeeva, who looked stylish in a black tuxedo and heels, performed with the requisite technique here, blending a muscular approach with an ability to tease out Chopin’s singing lines expressively. Yet there was nothing distinctive or probing about her playing."

Có¿, osobiœcie jestem przekonana, ¿e Wunder pozostawi³by im po sobie o wiele lepsze wspomnienie:(



Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #173 : Styczeń 08, 2011, 00:00:32 »

Dziêki Alexias, rzeczywiœcie doœÌ ogólnikowa recenzja, ale...ale..
gdyby Wunder graÂł w NY to nie graÂłby pojutrze w Warszawie, sorki za egoizm
ale tak bardzo cieszĂŞ siĂŞ i czekam na ten koncert
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #174 : Styczeń 11, 2011, 22:57:13 »

DaniiÂła Trifonowa plan koncertĂłw na 2011:

NOVEMBER, 28, 2011 – Gdansk (POLAND) – recital

NOVEMBER, 7, 2011 – Nova Gorica (SLOVENIA) – Concert with National Symphony Orchestra of Russia

NOVEMBER, 6, 2011 – Sulmona (ITALY) – recital

NOVEMBER, 5, 2011 – Campobasso (ITALY) – recital

NOVEMBER, 4, 2011 – Pescara (ITALY) – recital

NOVEMBER, 2, 2011 – Sondalo (ITALY) – Concert with National Symphony Orchestra of Russia

OCTOBER, 31, 2011 – Fabriano (ITALY) – Concert with National Symphony Orchestra of Russia

OCTOBER, 21, 2011 – Brno (CZECH REPUBLIC) – Concert with National Symphony Orchestra of Russia

OCTOBER, 16, 2011 -Cracow (POLAND) – recital

OCTOBER, 14, 2011 – Lublin (POLAND) – Concert with the Lublin Philharmonic Orchestra (Russian Music Festival)

OCTOBER, 1, 2011 – Midland (MI), USA – Concert with Midland Symphony

AUGUST, 29,2011 – Warsaw (POLAND) – Concert with Sinfonia Varsovia (“Chopin and his Europe” International Music Festival)

JULY, 16, 2011 – Beer Sheva (ISRAEL) – Chopin Competition Winners concert

JULY, 13, 2011 – Tel Aviv (ISRAEL) – Chopin Competition Winners concert

JULY, 4, 2011 – Busko Zdrok (POLAND) – recital (Busko Festival)

MAY, 29, 2011 – Ferrara (ITALY) – recital

MAY, 28, 2011 – Castellanza (ITALY) – recital

MAY, 1, 2011 – Vancouver (CANADA) – recital

APRIL, 21, 2011 – Parma (ITALY) – Concert with Orchestra del Teatro Regio

APRIL, 17, 2011 – Poggio Rusco (ITALY) – recital

MARCH, 25, 2011 – Bydgoszcz (POLAND) – Concert with Paderewski Philharmonic Orchestra

FEBRUARY, 6, 2011 – Sankt-Petersburg (RUSSIA) – recital

JANUARY, 16 – 26, 2011 – various cities (JAPAN) – Chopin Competition Winners’ Tour
16 – Sendai
18 – Fukuoka
19 – Osaka
22 – Tokyo
23 – Tokyo
24 – Nagoya
26 – Sapporo

JANUARY, 13, 2011 – Tokyo (JAPAN) – recital

JANUARY, 8, 2011 – Moscow (RUSSIA) – recital
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #175 : Styczeń 12, 2011, 00:07:54 »

O rany, do nas przyjeÂżdÂża w marcu Super:))))) Có¿ to za miesiÂąc bĂŞdzie:))) Jestem coraz bardziej peÂłna uznania dla ekipy naszej filharmonii.  Buziak  Albo to ta akustyka swoje robi  BoÂże, muszĂŞ tam zaraz jutro pĂłjœÌ, bo przecieÂż oni juÂż sprzedajÂą bilety na marzec!!!
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #176 : Styczeń 12, 2011, 19:23:04 »

No i juÂż:) Obydwa bilety na honorowym miejscu:) WyglÂąda na to, Âże miasto jeszcze siĂŞ nie orientuje, Âże w marcu zjawiÂą siĂŞ dwie gwiazdy:) Bo teÂż nie ma jeszcze Âżadnej reklamy, tylko aktywni tropiciele orientujÂą siĂŞ w temacie;)
S¹ ró¿nice w cenie - Wunder 50z³, Trifonow 30z³. Hmm - jeœli to wg zajêtego miejsca, to Bo¿anow bêdzie po 20 ?))
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #177 : Styczeń 12, 2011, 21:09:48 »

Danii³ Trifonow koncertuje teraz w Japonii. Sprawa wiadoma. Ale czy wiecie CO BÊDZIE GRA£ na koncercie?
Komponuje, studiuje kompozycjĂŞ, to wiadomo. Ale on juÂż teraz zaczyna na koncertach graĂŚ wÂłasne utwory. W Japonii zagra miĂŞdzy innymi coÂś o tajemniczej nazwie Rahmaniana. Straszniem tego czegoÂś ciekawa...
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #178 : Styczeń 15, 2011, 22:47:48 »

W czasie kiedy orkiestra Filharmonii Narodowej towarzyszy finalistom konkursu chopinowskiego w Japonii, z puste miejsce wparowa³a Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus pod dyrekcj¹ Tadeusza Wojciechowskiego. Dziœ zagrali I symfoniê Beethovena i Mszê Es-dur D 950 Schuberta. By³o jakoœ dziwnie, mo¿e dlatego, ¿e ze œwiadomoœci¹, ¿e nie ma biletów i niepewnoœci¹, czy w ogóle bêd¹ wejœciówki, bez ¿adnego nastawienia, ca³kiem neutralna i niezaanga¿owana, nieukierunkowana na ¿adne oczekiwania, wparowa³am do FN kiedy ju¿ w³aœciwie siê powinno zacz¹Ì. D³ugaœne kolejki do obu kas po wejœciówki trwa³y nieporuszone. Publika o czasie musia³a zaj¹Ì miejsca, potem "wa¿ny pan" sprawdza³ ile jest miejsc wolnych (koncert obejmowa³y dwa abonamenty), po czym pad³o has³o: sprzedawaÌ wejœciówki. Wszyscy w ekspresowym tempie pozamieniali swoje dwudziestoz³otowe banknoty na kartonik wejœciówkowy i biegiem, rozbieraj¹c siê z odzie¿y wierzchniej ruszyli, by jak najmniej opóŸniÌ rozpoczêcie koncertu. Pani na sali dyrygowa³a sprawnie, gdzie kto ma usi¹œÌ, orkiestra ju¿ wchodzi³a powoli i nagle, tak z biegu, pojawi³ siê bia³ow³osy dyrygent i rozpoczê³a siê symfonia. Nie mnie oceniaÌ, jak by³o muzycznie. Mogê tylko powiedzieÌ, ¿e strasznie zachcia³o mi siê pos³uchaÌ Mozarta, cokolwiek. Przerwa, brawa jakieœ marniutkie, wyjœcia na uk³ony jakieœ takie jakby wbrew woli publiki... Po przerwie wszed³ chór FN i rozbrzmia³a Schubertowa msza... S³ysza³am j¹ po raz pierwszy. Ca³kiem ciekawe prze¿ycie. Parê momentów by³o na prawdê wartych wys³uchania i g³êbokiego doœwiadczenia. I znowu powróci³o jeszcze silniejsze i nawracaj¹ce uczucie, ¿e ja chcê Mozarta, koniecznie, najlepiej Requiem. I bardzo brakowa³o mi ... fortepianu. Goguœ w innym w¹tku zada³ pytanie, czy wiemy, jaki jest nasz ulubiony instrument. Ja to wiem, z ca³¹ pewnoœci¹, stanowczo. Zaskoczy³o mnie, co siê dzia³o ju¿ po. Wszyscy siê uk³onili, wrêczono kwiaty, brawa, coraz cichsze, milk³y, w koùcu wszyscy wstali i wyszli, kiedy orkiestra, chór i dyrygent siê rozkrêcali w³aœnie do dalszych uk³onów. Nie by³o mowy o bisie. Nie wiem, nie znam siê, ale czy publika nie mog³a byÌ bardziej wyrozumia³a i jeszcze chwilê posiedzieÌ, by okazaÌ wdziêcznoœÌ za w sumie piêknie "podan¹" Muzykê Mistrzów? Nastêpny koncert obowi¹zkowo z fortepianem.
Zapisane
Allegra
Aktywny uÂżytkownik
***
Offline Offline

Wiadomości: 110



Zobacz profil
« Odpowiedz #179 : Styczeń 26, 2011, 17:00:14 »

W takim razie polecam:
16.02
I Koncert Es-dur F. Liszta
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej pod dyr. MichaÂła Nesterowicza + Marcin Koziak
Studio S1 im.W.LutosÂławskiego Polskie Radio w Warszawie
Zapisane
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 39   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

countrylife twistedgamers neder-live kalinowatyper animilkowo