Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 39   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Relacje z koncertów, (info o koncertach)...  (Przeczytany 192961 razy)
Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #165 : Grudzieñ 22, 2010, 10:56:28 »

Z drugiej jednak strony, jakby siê tak g³êbiej zastanowiæ - to mo¿e st±d w³a¶nie owe "r±banie" w klawiaturê, maj±ce na celu przypomnienie wszystkim, tamtych ju¿ dosyæ odleg³ych z naszego punktu widzenia tragicznych wydarzeñ. Przypomnienie o tym, ¿e tak po prawdzie niewiele siê w tej sprawie cokolwiek zrobi³o (obojêtno¶æ ¶wiata, znieczulica, kwestia braku pomocy, nawet podjêcie bardziej stanowczych i skuteczniejszych dzia³añ zapobiegawczych), a nawet i wiele siê od nas samych i innych do tej tragedii do³o¿y³o..Oczywi¶cie to tylko takie spekulacje
Trochê przypomina to uduchowione interpretacje dzie³ tzw. sztuki wspó³czesnej Chichot
Swoj± drog±, chyba Ivo odgra¿a³ siê, ¿e bêdzie na tym konkursie pilnowa³ sêdziów? To jak, do jasnej, pilnowa³, ¿e nie upilnowa³? Chichot
Zapisane

O mój Bo¿anowie, ten Chopin to by³ naprawdê Wunder Geniuszas!
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #166 : Grudzieñ 22, 2010, 11:02:33 »

Beatko.
Z duzym zaciekawieniem przeczytalem Twoja relacje z wypadu na koncert Trifonova.
Masz talent pisarski musze powiedziec. Na ogol bardzo malo korzystam z ksiazek. Wiem, to moj mankament,
ale sie tego nie wstydze. Tekst musi mnie naprawde!! zainteresowac, bym przeczytal go do konca.
Trifonov, jak wiesz ,jest moim ulubiencem.
W jego grze przewija sie lekkosc frazy i oczywiscie niespotykany dzwiek.
Rondo a la mazur w jego wykonaniu jest cudny. Ciekawszy wedlug mnie niz Wundera.

 
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #167 : Grudzieñ 22, 2010, 11:31:36 »

Bartus - dziêki.
Zapisane
Ola83
Aktywny u¿ytkownik
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 182


Zobacz profil
« Odpowiedz #168 : Grudzieñ 23, 2010, 13:54:11 »

Jak sobie obieca³am, to muszê.

Moja "sucha" notka z koncertu Bo¿anowa, "sucha" bo inaczej nie potrafiê. Zacznê nie po kolei, bo tak mi pasuje.

Polonez-Fantazja -  nale¿ê do tych osób, które uwa¿aj±, ¿e to utwór pisany dla niego. Podobny do tego z Konkursu, chocia¿ nie w szczegó³ach, on ma zreszt± dar intensywnego przykuwania mojej uwagi w wolnych fragmentach tego utworu. Kolejny Polonez (op. 53), wykonywany jako ostatni, zagrany na pocz±tku jak "fantazja" na temat poloneza (Niebieskookiemu uszy by odpad³y skoro ju¿ ten konkursowy mu siê nie podoba³), ale mimo wszystko skoñczy³ polonezem i to chyba w wolniejszym tempie ni¿ zacz±³ ("oktawy" z podobnym ró¿nicowaniem brzmieñ jak na Konkursie z tym ¿e szybsze). Trochê sobie poszar¿owa³ na zakoñczenie czê¶ci recitalowej, ale Mazurki by³y spokojniejsze i mniej skoczne: bardziej melancholijne i liryczne; jakkolwiek by ich nie gra³, uwa¿am, ¿e gra je dobrze. Ludzie klaskali pomiêdzy nimi, co mnie irytowa³o, a jego pewnie jeszcze bardziej (nie wstawa³ od fortepianu, ¿eby siê k³aniaæ, bo on je gra jak cykl). Impromptu op. 51: finezyjne i wyrafinowane, jak to u niego, czê¶æ ¶rodkowa "zamglona". Zacz±³ Barkarol± i tu mia³am problem natury percepcyjnej, musia³am siê najpierw przyzwyczaiæ do akustyki sali (mieszkam daleko od Katowic i nie by³am nigdy w SCK; równie¿ jak gra³a orkiestra, d¼wiêk by³ "przed" a nie "wokó³"), trochê mi przez to umknê³a (a do tego siedzia³ obok mnie facet, który mnie trochê irytowa³)), ale pamiêtam, ¿e sporo siê dzia³o i zrobi³ mi "niez³e" dolce sfogato.

No a po przerwie Koncert:
Po pierwsze orkiestra o wiele lepiej brzmia³a (zreszt± jak wiadomo to inna orkiestra). Z jego strony: ¿adnych przerysowañ dynamicznych, ¿adnego pojedynku, z drugiej strony nikt go nie zag³usza³, wydaje mi siê, ¿e tworzyli dobry zespó³. Bo¿anow liryczny i z werw± zarazem w pierwszej czê¶ci, druga czê¶æ: retoryczna (ale nie deklamacyjna, sztuczne to na pewno nie by³o) i nastrojowa, powiedzia³abym, ¿e to by³a muzyczna mowa. Trzecia czê¶æ, bana³ jak powiem, ¿e bardzo radosna, no ale tak by³o. Taki jeden szczegó³ bardzo zapamiêta³am: na samo zakoñczenie jak s± te wirtuozowskie pasa¿e przed tutti orkiestry, bardzo ³adnie je wycieniowa³, chyba nigdy czego¶ takiego nie s³ysza³am, szczególnie w tym miejscu (w ogóle du¿o cieniowa³, jak to on). Nie gra³ tego Koncertu "na lew± rêkê" (ja nawet lubiê jak kto¶ wyci±ga te tryle w lewej rêce pod koniec Maestoso, tym razem je prawie schowa³), równie¿ "nie b³yskoci³" (czego ewentualnie mo¿na siê po nim spodziewaæ). Jak siê domy¶lacie ró¿ni³o siê to znacznie od tego, co s³yszeli¶my na Konkursie, bardzo mi siê podoba³o (chocia¿ ja do konkursowego wykonania mam specyficzny, ale nie negatywny stosunek). Ogólnie mówi±c ¶wietny Koncert.

Zagra³ dwa bisy (nie dlatego dwa, ¿e by³ s³abo oklaskiwany, dosyæ d³ugo klaskali¶my i przewa¿nie na stoj±co, a on wychodzi³ po klika razy): op. 42 i 18. Pierwszy Walc z tym charakterystycznym dla niego ³±czeniem melodii w górnym g³osie (przewa¿nie piani¶ci j± szatkuj±), bardzo miêkko, kolejne epizody bardzo skontrastowane i taneczne, op. 18 grane z rozmachem, jakkolwiek nie "kabaretowo" moim zdaniem.
Na sali cicho, raz tylko co¶ stuknê³o.

W czasie jego grania gapi³am siê na choinkê ze ¶wiate³kami, tak¿e nie bardzo wiem, co robi³. Zreszt± w przypadku ka¿dego innego pianisty pewnie te¿ bym tak zrobi³a, bo nie lubiê patrzeæ na twarz, a siedzia³am po prawej stronie. Jak schodzi³ z estrady to trzema ró¿nymi drogami, w trzy ró¿ne miejsca, zastanawia mnie dlaczego.
Po autograf nie posz³am, bo chcia³am znale¼æ siê jak najszybciej na Dworcu (ale podobno cierpliwie siê podpisywa³). Ze "znanych" osób dostrzeg³am prof. Jasiñskiego (pewnie z ciekawo¶ci przyszed³... )
Ja sama pad³am po nieprzespanej w poci±gu nocy (towarzystwo mia³am bardzo fajne, choæ zupe³nie przypadkowe, zero stresu, ¿e niebezpiecznie etc. a PKP sprawi³o siê prawie na medal), w niedzielê wsta³am o 5.20. Chocia¿ gdyby to by³o mo¿liwe, to jeszcze raz zrobi³abym tak± wycieczkê.
Zapisane
Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #169 : Grudzieñ 23, 2010, 14:25:28 »

Dziêki za relacjê. Cieszê siê, ¿e ocala³y moje uszy, bo wiele jestem w stanie znie¶æ, ale nie kaleczenie tego konkretnego poloneza Chichot Ale je¶li walca zagra³ po swojemu, to pewnie uszy by siê wyleczy³y Chichot

Tak siê zastanawiam, czy ma sens dawanie wszystkich relacji w 1 temacie czy lepiej trzymaæ siê praktyki opisywania ich w tematach w dziale wydarzenia. Osobi¶cie lepszym wyj¶ciem wydaje mi siê to drugie, bo taka te¿ by³a idea stworzenia tamtego dzia³u. Co my¶licie na ten temat?
Zapisane

O mój Bo¿anowie, ten Chopin to by³ naprawdê Wunder Geniuszas!
Ola83
Aktywny u¿ytkownik
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 182


Zobacz profil
« Odpowiedz #170 : Grudzieñ 23, 2010, 14:32:51 »

Mo¿e i masz racjê, ¿e w niew³a¶ciwym miejscu umie¶ci³am, ale zapomnia³am o tamtym.
Nie masz siê mimo wszystko z czego cieszyæ tak bardzo , zreszt± ja tam wolê Poloneza-Fantazjê, to wa¿niejszy i o wiele ciekawszy utwór.
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #171 : Styczeñ 07, 2011, 21:58:42 »

Zdaje siê ¿e wczoraj Awdiejewa gra³a w Nowym Jorku, jakby kto¶ znalaz³
co pisa³a prasa amerykañska niech da znaæ.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #172 : Styczeñ 07, 2011, 22:14:04 »

Czytali¶my wczoraj recenzjê z New York Timesa na forum tvp.
Nie wiem, czy to siê bêdzie otwieraæ, bo dzisiaj, ¿ebym mog³a tam wej¶æ, kazali mi siê zalogowaæ.

http://www.nytimes.com/2011/01/06/arts/music/06gilbert.html?_r=1&ref=music

W zasadzie o samej grze Awdiejewej pisz± tylko:
"Ms. Avdeeva, who looked stylish in a black tuxedo and heels, performed with the requisite technique here, blending a muscular approach with an ability to tease out Chopin’s singing lines expressively. Yet there was nothing distinctive or probing about her playing."

Có¿, osobi¶cie jestem przekonana, ¿e Wunder pozostawi³by im po sobie o wiele lepsze wspomnienie:(



Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #173 : Styczeñ 08, 2011, 00:00:32 »

Dziêki Alexias, rzeczywi¶cie do¶æ ogólnikowa recenzja, ale...ale..
gdyby Wunder gra³ w NY to nie gra³by pojutrze w Warszawie, sorki za egoizm
ale tak bardzo cieszê siê i czekam na ten koncert
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #174 : Styczeñ 11, 2011, 22:57:13 »

Danii³a Trifonowa plan koncertów na 2011:

NOVEMBER, 28, 2011 – Gdansk (POLAND) – recital

NOVEMBER, 7, 2011 – Nova Gorica (SLOVENIA) – Concert with National Symphony Orchestra of Russia

NOVEMBER, 6, 2011 – Sulmona (ITALY) – recital

NOVEMBER, 5, 2011 – Campobasso (ITALY) – recital

NOVEMBER, 4, 2011 – Pescara (ITALY) – recital

NOVEMBER, 2, 2011 – Sondalo (ITALY) – Concert with National Symphony Orchestra of Russia

OCTOBER, 31, 2011 – Fabriano (ITALY) – Concert with National Symphony Orchestra of Russia

OCTOBER, 21, 2011 – Brno (CZECH REPUBLIC) – Concert with National Symphony Orchestra of Russia

OCTOBER, 16, 2011 -Cracow (POLAND) – recital

OCTOBER, 14, 2011 – Lublin (POLAND) – Concert with the Lublin Philharmonic Orchestra (Russian Music Festival)

OCTOBER, 1, 2011 – Midland (MI), USA – Concert with Midland Symphony

AUGUST, 29,2011 – Warsaw (POLAND) – Concert with Sinfonia Varsovia (“Chopin and his Europe” International Music Festival)

JULY, 16, 2011 – Beer Sheva (ISRAEL) – Chopin Competition Winners concert

JULY, 13, 2011 – Tel Aviv (ISRAEL) – Chopin Competition Winners concert

JULY, 4, 2011 – Busko Zdrok (POLAND) – recital (Busko Festival)

MAY, 29, 2011 – Ferrara (ITALY) – recital

MAY, 28, 2011 – Castellanza (ITALY) – recital

MAY, 1, 2011 – Vancouver (CANADA) – recital

APRIL, 21, 2011 – Parma (ITALY) – Concert with Orchestra del Teatro Regio

APRIL, 17, 2011 – Poggio Rusco (ITALY) – recital

MARCH, 25, 2011 – Bydgoszcz (POLAND) – Concert with Paderewski Philharmonic Orchestra

FEBRUARY, 6, 2011 – Sankt-Petersburg (RUSSIA) – recital

JANUARY, 16 – 26, 2011 – various cities (JAPAN) – Chopin Competition Winners’ Tour
16 – Sendai
18 – Fukuoka
19 – Osaka
22 – Tokyo
23 – Tokyo
24 – Nagoya
26 – Sapporo

JANUARY, 13, 2011 – Tokyo (JAPAN) – recital

JANUARY, 8, 2011 – Moscow (RUSSIA) – recital
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #175 : Styczeñ 12, 2011, 00:07:54 »

O rany, do nas przyje¿d¿a w marcu Super:))))) Có¿ to za miesi±c bêdzie:))) Jestem coraz bardziej pe³na uznania dla ekipy naszej filharmonii.  Buziak  Albo to ta akustyka swoje robi  Bo¿e, muszê tam zaraz jutro pój¶æ, bo przecie¿ oni ju¿ sprzedaj± bilety na marzec!!!
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #176 : Styczeñ 12, 2011, 19:23:04 »

No i ju¿:) Obydwa bilety na honorowym miejscu:) Wygl±da na to, ¿e miasto jeszcze siê nie orientuje, ¿e w marcu zjawi± siê dwie gwiazdy:) Bo te¿ nie ma jeszcze ¿adnej reklamy, tylko aktywni tropiciele orientuj± siê w temacie;)
S± ró¿nice w cenie - Wunder 50z³, Trifonow 30z³. Hmm - je¶li to wg zajêtego miejsca, to Bo¿anow bêdzie po 20 ?))
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #177 : Styczeñ 12, 2011, 21:09:48 »

Danii³ Trifonow koncertuje teraz w Japonii. Sprawa wiadoma. Ale czy wiecie CO BÊDZIE GRA£ na koncercie?
Komponuje, studiuje kompozycjê, to wiadomo. Ale on ju¿ teraz zaczyna na koncertach graæ w³asne utwory. W Japonii zagra miêdzy innymi co¶ o tajemniczej nazwie Rahmaniana. Straszniem tego czego¶ ciekawa...
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #178 : Styczeñ 15, 2011, 22:47:48 »

W czasie kiedy orkiestra Filharmonii Narodowej towarzyszy finalistom konkursu chopinowskiego w Japonii, z puste miejsce wparowa³a Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus pod dyrekcj± Tadeusza Wojciechowskiego. Dzi¶ zagrali I symfoniê Beethovena i Mszê Es-dur D 950 Schuberta. By³o jako¶ dziwnie, mo¿e dlatego, ¿e ze ¶wiadomo¶ci±, ¿e nie ma biletów i niepewno¶ci±, czy w ogóle bêd± wej¶ciówki, bez ¿adnego nastawienia, ca³kiem neutralna i niezaanga¿owana, nieukierunkowana na ¿adne oczekiwania, wparowa³am do FN kiedy ju¿ w³a¶ciwie siê powinno zacz±æ. D³uga¶ne kolejki do obu kas po wej¶ciówki trwa³y nieporuszone. Publika o czasie musia³a zaj±æ miejsca, potem "wa¿ny pan" sprawdza³ ile jest miejsc wolnych (koncert obejmowa³y dwa abonamenty), po czym pad³o has³o: sprzedawaæ wej¶ciówki. Wszyscy w ekspresowym tempie pozamieniali swoje dwudziestoz³otowe banknoty na kartonik wej¶ciówkowy i biegiem, rozbieraj±c siê z odzie¿y wierzchniej ruszyli, by jak najmniej opó¼niæ rozpoczêcie koncertu. Pani na sali dyrygowa³a sprawnie, gdzie kto ma usi±¶æ, orkiestra ju¿ wchodzi³a powoli i nagle, tak z biegu, pojawi³ siê bia³ow³osy dyrygent i rozpoczê³a siê symfonia. Nie mnie oceniaæ, jak by³o muzycznie. Mogê tylko powiedzieæ, ¿e strasznie zachcia³o mi siê pos³uchaæ Mozarta, cokolwiek. Przerwa, brawa jakie¶ marniutkie, wyj¶cia na uk³ony jakie¶ takie jakby wbrew woli publiki... Po przerwie wszed³ chór FN i rozbrzmia³a Schubertowa msza... S³ysza³am j± po raz pierwszy. Ca³kiem ciekawe prze¿ycie. Parê momentów by³o na prawdê wartych wys³uchania i g³êbokiego do¶wiadczenia. I znowu powróci³o jeszcze silniejsze i nawracaj±ce uczucie, ¿e ja chcê Mozarta, koniecznie, najlepiej Requiem. I bardzo brakowa³o mi ... fortepianu. Gogu¶ w innym w±tku zada³ pytanie, czy wiemy, jaki jest nasz ulubiony instrument. Ja to wiem, z ca³± pewno¶ci±, stanowczo. Zaskoczy³o mnie, co siê dzia³o ju¿ po. Wszyscy siê uk³onili, wrêczono kwiaty, brawa, coraz cichsze, milk³y, w koñcu wszyscy wstali i wyszli, kiedy orkiestra, chór i dyrygent siê rozkrêcali w³a¶nie do dalszych uk³onów. Nie by³o mowy o bisie. Nie wiem, nie znam siê, ale czy publika nie mog³a byæ bardziej wyrozumia³a i jeszcze chwilê posiedzieæ, by okazaæ wdziêczno¶æ za w sumie piêknie "podan±" Muzykê Mistrzów? Nastêpny koncert obowi±zkowo z fortepianem.
Zapisane
Allegra
Aktywny u¿ytkownik
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 110



Zobacz profil
« Odpowiedz #179 : Styczeñ 26, 2011, 17:00:14 »

W takim razie polecam:
16.02
I Koncert Es-dur F. Liszta
Orkiestra Akademii Beethovenowskiej pod dyr. Micha³a Nesterowicza + Marcin Koziak
Studio S1 im.W.Lutos³awskiego Polskie Radio w Warszawie
Zapisane
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 39   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

paktprzyjazni neder-live thepunisher black-for twistedgamers