Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: muzyka filmowa  (Przeczytany 77599 razy)
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #165 : Luty 13, 2012, 16:21:30 »

czy to uprosZczona wersja czy pe³na? Móg³by¶, Leszku, podes³ac?
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #166 : Luty 13, 2012, 19:43:03 »

czy to uprosZczona wersja czy pe³na? Móg³by¶, Leszku, podes³ac?
Dysponujê nutami z Netu ale nie wiem, kto jest aran¿erem transkrypcji na fortepian(byæ mo¿e sam Kilar?)
Proszê bardzo Janusz i pozostali chêtni:
http://pliczek.net/index.php?p=35808

A czy to pe³na wersja? Nie jest pe³na w tym sensie, ¿e to transkrypcja w³a¶nie a nie partytura na orkiestrê(mo¿e i dobrze).
Jest to wersja skrócona, która tym ró¿ni siê od d³u¿szej, ¿e d³u¿sza powtarza 2 razy wersjê krótsz±(pomijaj±c wstêp i codê).

Po 2 godzinnej analizie 6 kartek papieru, opisaniu sobie nutek lewej rêki i zapoznaniu siê z tonacjami, dochodzê do wniosku, ¿e zapis nutowy wiernie oddaje oryginaln± melodiê.  S± pewne urozmaicenia na przyk³ad pewne frazy gra siê oktawkami lub akordami w melodii.
...i tak poma³u sobie æwiczê. Jest trochê skakaniny lewej rêki(przy do¶æ szybkim tempie) i to mo¿e byæ dla mnie pewna trudno¶æ w nieomy³kowym zagraniu.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2012, 19:50:07 wys³ane przez tuco82 » Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #167 : Luty 13, 2012, 19:56:26 »

Dziêki serdeczne. Za jaki¶ czas i ja siê przymierzêe, bo zawsze chcia³em ten polonez zagraæ, tyle ¿e nut nie by³o mi sk±d wzi±æ. . Dziêki Tobie - ju¿ po problemie
Jesli bêdziesz potrzebowa³ pomocy w zdobyciu jaki¶ swoich szczególnych nut - daj znaæ. Moze akurat bêdê w stanie pomóc
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #168 : Luty 13, 2012, 22:08:12 »

Januszu, a ja mogê skorzystaæ z Twojej wiedzy?
Moja znajoma Turczynka, przygotowuje siê do recitalu(jest wiolonczelistk±). Szuka jakichkolwiek kompozycji
(nut) Ligii Barblan-Opieñskiej. By³a to Szwajcarka, kompozytorka i nauczycielka muzyki. Jej m±¿ Henryk te¿ kompozytor,
by³ znajomym Padarewskiego.
Mo¿e móg³by¶ jej pomóc??
Ja znalaz³am tylko jedn± jej kompozycjê i to w Jagiellonce.
Tu trochê o niej:

http://www.gutenberg.czyz.org/word,6547

W Centralnej Bibliotece Nutowej(na Fredry) nic nie znalaz³am
Zapisane

Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #169 : Luty 13, 2012, 22:23:57 »

Terenia... za³ujê  Smutny do tak specjalistycznej literatury nie mam ¿adnych doj¶æ  Zawstydzony
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #170 : Kwiecieñ 09, 2012, 19:35:53 »

Eric Serra, muzyka z filmu Pi±ty element.
http://www.youtube.com/watch?v=-x-PZwU2_Lg
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #171 : Kwiecieñ 10, 2012, 12:19:13 »

Eric Serra, muzyka z filmu Pi±ty element.
http://www.youtube.com/watch?v=-x-PZwU2_Lg

Jako sciezka muzyczna do filmu osobiscie mi sie nie podoba.
A sam kawalek, no coz nie moja para kaloszy.

Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #172 : Maj 18, 2012, 10:09:04 »

To jeden z tych niezwyk³ych motywów, których na pewno nie zapomnê do koñca ¿ycia :-)

http://www.youtube.com/watch?v=ouX2cwEPx7c&feature=player_embedded
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
fabura
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 94


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #173 : Pa¼dziernik 26, 2012, 16:48:42 »

http://youtu.be/aoa5qed6d2s Muzyka Leszka Mo¿dzera do animacji Wioletty Sowy - Refreny. Co¶ niesamowitego. Spoko
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #174 : Listopad 21, 2012, 00:02:39 »

Szwajcarski kompozytor Niki Reiser i muzyka z filmu "Bia³a Masajka"

http://www.youtube.com/watch?v=z2N53Wd1yFE
http://www.youtube.com/watch?v=4z-V2FdwQUk&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=_X-HlX3xnCQ
http://www.youtube.com/watch?v=AoRxGKQqjv4
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #175 : Grudzieñ 08, 2012, 15:30:24 »

Manchester, England, England z filmu w podesz³ym wieku - Hair, 1979

http://www.youtube.com/watch?v=JGeL_2Z8zN8
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #176 : Marzec 05, 2013, 13:26:36 »

Z duzym przekonaniem polecam film "ANNA KARENINA" (2013).
FIlm, ktory spowodowal u mnie zlamanie pewnych wlasnych konwencji w odczuwaniu i percepcji.
Na ogol nie przepadam za sentymentalizmem, zbytnim romantyzmem.
W filmie i teatrze nie lubie tzw. CRAZY niedouczonych koncepcji (robta co chceta, byleby bylo zwariowane).

W wypadku "Anny Kareniny" stalo sie cos bardzo dziwnego.
Po prostu, w miare uplywu filmu zaczalem akceptowac to, czego nigdy nie lubialem (nadmiar emocji, placzliwa atmosfera, wariactwo).
Lubie, aby wzruszenie wywolane bylo u mnie samego, tak od srodka, a nie sposobam "nakazu" za pomoca wyswiechtanych chwytow na placz.

Wzloty i spadki emocji w tym filmie sa budowane nie od zera, lecz od juz bardzo wysokiego pulapu energii.
Wydawaloby sie, ze nie mozna wiecej,a jednak tworcy filmu ze swoboda dokladaja oliwy do ognia.
 Fenomenalne zdjecia i nastepstwa scen. (ujecia przenikaja tworzac malowane obrazy - kolory ciemne z akcentami wesolymi -zolty, pomaranczowy)
No i oczywiscie MUZYKA. Baaaaardzo piekna.  Swietnie nagrana. Skomponowana przez Dario Marianelli.
Rewelacyjni  aktorzy: Keira Knightley, Alicia Vikander, Jude Low, Aaron Taylor-Johnson, Domhnall Gleeson, Matthew Macfadyen.

Scenariusz: Tom Stoppard (doskonaly nie tylko w tej produkcji)
Re¿yseria: Joe Wright

Czyzby nowy gatunek; Filmo-teatro-musicalo- performance (multimedia)
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2013, 13:29:45 wys³ane przez bartus » Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #177 : Marzec 05, 2013, 17:48:46 »

Bartku, fajnie, ze i Ty napisa³a¶ o swych filmowych wra¿eniach po obejrzeniu Anny Kareniny. (Pisa³em o filmie w listopadzie ubieg³ego roku) W ten sposób powsta³ ciekawy dwug³os wzajemnie dope³niaj±cych siê recenzji i spostrze¿eñ. Od mojej relacji do Twojej min±³ wprawdzie ju¿ kwarta³, ale to w³asnie dziêki Twej na nowo od¿y³y we mnie emocje i refleksje, które zawsze pozostaj± w sercu po obcowaniu z dobrym kinem. Bo Anna Karenina (jak napisa³es nieco na wyrost: 2013) to w istocie film dobry, warty polecenia a tym samym warto¶ciowa pozycja w anna³ach to³stojowskich filmowych adaptacji.
 
Dla zainteresowanych januszowo-bartkowym dwuglosem poni¿ej zalaczam moj± siostrzana recenzjê...


To³stoj móg³by byæ dumny. Znów na afiszach kin jego „Anna Karenina” – kolejna ekranizacja ponadczasowego dzie³a o mi³o¶ci kobiety, która wiedziona porywem uczuæ idzie za g³osem serca. £amie zasady epoki, w której ¿y³a: odchodzi od wysoko postawionego w ministerialnej hierarchii mê¿a, pozostawia dziecko, przyjació³, a wszystko po to, by znale¼æ szczê¶cie w ramionach m³odego, szarmanckiego hrabiego. Swój dramatyczny wybór przyp³aca cen± najwy¿sz±…

Z niepokojem szed³em na ten film. Za ka¿dym razem, gdy kolejny twórca kina podejmuje temat wielokrotnie eksponowany przez poprzedników zastanawiam siê, co i czy w ogóle co¶ nowego mo¿e dopowiedzieæ do wyeksploatowanego dzie³a? I tym razem nie by³o inaczej. Maj±c we wspomnieniach genialn± kreacjê Grety Garbo z hollywoodzkiej wersji z 1935 roku, ale i do dzis ¿ywo wspominaj±c Sophie Marceau bryluj±c± w przepiêknych wnêtrzach autentycznych pa³aców Moskwy i Petersburga (utrwalon± przez Bernarda Rose w filmie sprzed kilkunastu lat, którego znakomitym dope³nieniem by³a muzyka Rachmaninowa!) – obawia³em siê, na ile Keira Knightley – tytu³owa odtwórczyni – zdobêdzie sympatiê widzów. I chyba moja obawa by³a s³uszna. Mojej, Keira Knightley, raczej nie zdoby³a. Jej gra aktorska pozbawiona by³a choæby krztyny tak bardzo tu wskazanego sentymentalizmu (w pozytywnym znaczeniu) a chwilami nawet i uwodzicielskiego sexapilu. Byæ mo¿e to subiektywna sprawa mego gustu, dlatego, ca³kiem mozliwe, mogê byæ w takiej ocenie odosobniony. Z usprawiedliwionym i z ca³kowitym nieobiektywizmem stwierdzam natomiast, ze pomys³ uplasowania filmu w konwencji quasi-teatralnej (wiêkszo¶æ scen wyprowadzana by³a ze scenerii desek teatru, by nastêpnie w konwencji surrealistycznej przenosiæ siê w rzeczywiste pejza¿e i pa³acowe salony) by³ interesuj±cym, re¿yserskim trickiem na odklasycyzowanie, uatrakcyjnienie dzie³a. I chyba dla konstrukcji zamys³u re¿ysera (ale i widza) by³o to  i trafne, i ciekawe posuniêcie. Przy okazji nie obesz³o siê bez typowej dla dziewiêtnastowiecznej Rosji symboliki: o¶nie¿onych a¿ do absurdu wagonów, równie zasypanych ¶niegiem sapi±cych parowozów, przepych pa³aców, mizeria i surowe wnêtrza mieszczañskich izb. I surrealizm zastygaj±cych w bezruchu postaci, które towarzysz±c czo³owym bohaterom w kluczowych momentach uwypukla³y i podkre¶la³y takim irracjonalnym bezruchem  ich centralne znaczenie dla fabu³y filmu.

Skoro za¶ mowa o fabule: film, w przeciwieñstwie do poprzedników – mia³ dwa równoleg³e watki. I jak to u To³stoja – jeden by³ kontrastem dla drugiego. Ten pierwszy – to oczywi¶cie los Anny - ¿ony hrabiego Karenina - pod±¿aj±cej jak æma ku p³omieniom ¶wiecy za g³osem serca, ten drugi – to w±tek przyjaciela rodziny, szlachcica odnajduj±cego sens ¿ycia u boku skromnej i m±drej kobiety z dala od pa³acowych przepychów i "wielkiego ¶wiata".

Czy warto wybraæ siê na ten film? Warto! To przecie¿, jakby nie by³o, wielka klasyka w kolejnej swej filmowej ods³onie. Dla tych, którzy pamiêtaj± poprzednie wersje – ciekawe studium do porównañ i odnajdywania nowych tre¶ci dzie³a, dla m³odego widza (niechybnie stroni±cego od przepastnych tomów literackiego pierwowzoru) – znakomite zilustrowanie jednej z najpopularniejszych love story w ca³ej literaturze europejskiej, a szczególnie tej z okresu drugiej po³owy XIX wieku.

Summa summarum – film dobry na jesienno-zimowe wieczory. Naprawdê polecam!
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #178 : Luty 08, 2014, 14:10:22 »

Odkurzam w±tek muzyk± SERIALOW¡, mi³ego s³uchania i OGL¡DANIA, je¶li JESZCZE kto¶ serialu nie zna (s± tacy?).

http://youtu.be/4CdvclyTfnk
http://youtu.be/ScULgK-ZOVU
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2014, 14:13:02 wys³ane przez xbw » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #179 : Luty 09, 2014, 17:28:07 »

Beato, zalinkowa³a¶ tu soundtrack do - jak mo¿e pamiêtasz - mojego najulubieñszego serialu! Rozumiem, ¿e widzia³a¶ trzeci sezon?  Spoko  Mam nadziejê, ¿e Baker Street 221B zago¶ci regularnie na ekranach Waszych TV od marca - Dwójka ma zamiar pokazaæ wszystkie odcinki.

Dla wtajemniczonych: blog Watsona (prowadzony przez BBC)
http://www.johnwatsonblog.co.uk/
Zapisane

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

countrylife animilkowo black-for thepunisher paktprzyjazni