Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Pokusicie siê o porównanie?  (Przeczytany 28654 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #30 : Listopad 19, 2010, 22:24:38 »

Cytuj
bartus, ja to siê t± etiud± od x lat o wschodzie s³oñca "golê"
i powiem Ci, ¿e najwa¿niejsza jest melodia, jak jej nie ma, to mo¿esz sobie biegaæ ...
nie ma podstawy, nie ma melodii, nie ma utworu

To jest wlasnie stereotyp. Melodia na wierzchu
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #31 : Listopad 19, 2010, 22:29:29 »

mam nadziejê, ¿e wymieniamy zdania w zgodzie, odczuwanie muzyki jest bardzo osobist± spraw± i subiektywn±, Tobie to pasuje, a mnie mo¿e te¿, ale jeszcze o tym nie wiem i na przyk³ad 14 lipca (jak do¿yjê) 2015r. mnie o¶wieci
póki co nie kupujê tak wykonanej etiudy 
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #32 : Listopad 19, 2010, 22:32:57 »

Masz do tego prawo.
Szacunek
Zapisane
kozio³
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1293



Zobacz profil
« Odpowiedz #33 : Listopad 19, 2010, 22:38:58 »

Panowie dajcie spokój..nie ma sensu siê spieraæ o lew±, czy praw± - w gruncie rzeczy obydwie s± równie wa¿ne, zw³aszca przy fortepianie..Dla mnie osobi¶cie zawsze najwa¿niejsza by³a ta lewa, bo gra³em tylko na "gitarce" i "skrzypkach" Chichot Chichot
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #34 : Listopad 19, 2010, 22:45:10 »

Panowie dajcie spokój..nie ma sensu siê spieraæ o lew±, czy praw± - w gruncie rzeczy obydwie s± równie wa¿ne, zw³aszca przy fortepianie..Dla mnie osobi¶cie zawsze najwa¿niejsza by³a ta lewa, bo gra³em tylko na "gitarce" i "skrzypkach" Chichot Chichot

no nie, spoko Chichot nawet dobrze, ¿e piszemy na czym nam zale¿y

... "skrzypkach"  - po ¶lunsku "krzipkach" - przet³umaczy³em tak dla roz³adowania napiêcia  Chichot
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #35 : Listopad 20, 2010, 19:49:24 »

Z okazji ma³ego jubileuszu naszego Forum postanowi³em ods³uchaæ 2-ch  wykonañ najwcze¶niejszego utworku Chopina, którego zapis ocala³, to jest poloneza g-moll, który Fryderyk skomponowa³ w wieku siedmiu latek.
Postanowi³em zderzyæ tu wykonania z ro¿nych kultur, ale przede wszystkim interpretacjê dziecka (japoñskiej rówiesniczki Chopina) i Idil Biret - blisko 70. letniej tureckiej piansitki znanej przede w szystkim z interpretacji muzyki romantycznej.

najpierw pos³uchajcie Japoneczki
http://www.youtube.com/watch?v=fSy5AKzb2EU&feature=related
a potem ca³kowicie ukszta³towanej estetycznie i artystycznie Turczynki
http://www.youtube.com/watch?v=HMvB1pGufQ8

Turczynka, rzecz oczywista, gra bardzo dojrzale, refleksyjnie, z cieniowaniem barw, z pastelowym tonowaniem emocji, za¶ Japoneczka - jak ma³y, spontaniczny, ale za to prawdziwy estradowy wirtuozek, ju¿ lekko jakby zmanierowany, ale nadal bardzo naturalny i autentycznych w przekazie.

Które wykonanie bardziej do mnie przemawia? 
...Jednak tej ma³ej Japoneczki. Ale czy tylko dlatego, ¿e w jej dzieciêcym graniu jest kawa³ek dzieciêcej duszy samego kompozytora, w koñcu: jej rówie¶nika? mo¿e dlatego.

A mo¿e Turczynka za bardzo osadzi³a polonez w falach i g³êbiach Romantyzmu, w epoce wci±¿  nieznanej ma³emu Fryderykowi ?
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
kozio³
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1293



Zobacz profil
« Odpowiedz #36 : Listopad 20, 2010, 20:01:40 »

I zobacz Januszu..taki ma³y "szkrab", a jakie ju¿ powa¿ne koncerty - to w jakim wieku takie maleñstwo musia³o siê zacz±æ uczyæ graæ..??
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #37 : Listopad 20, 2010, 20:04:17 »

Nie mam faworytki.
Obydwie dziewczyny graja swietnie na swoj sposob.
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #38 : Listopad 20, 2010, 20:31:58 »

Kozio³ku... w Japonii ju¿ trzylatki podobno grywaja Chopina. 
Ja te¿ swoje pierwsze nutki odgrywa³em jako trzylatek.
Ale nie by³ to Chopin a melodyjka: Ta Florianska brama jak sta³a tak stoi deszczów siê nie lêka tramwajów siê boi  Chichot ( o w kozie dudki, ze ja jeszcze to pamiêtam!  )

A wracaj±c do Turczynki: jej gra ma drobny feler - to co zagra³a - w ¿aden sposób nie brzmia³o jak polonez
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #39 : Listopad 20, 2010, 20:50:22 »

Z okazji ma³ego jubileuszu naszego Forum postanowi³em ods³uchaæ 2-ch  wykonañ najwcze¶niejszego utworku Chopina, którego zapis ocala³, to jest poloneza g-moll, który Fryderyk skomponowa³ w wieku siedmiu latek.
Postanowi³em zderzyæ tu wykonania z ro¿nych kultur, ale przede wszystkim interpretacjê dziecka (japoñskiej rówiesniczki Chopina) i Idil Biret - blisko 70. letniej tureckiej piansitki znanej przede w szystkim z interpretacji muzyki romantycznej.

najpierw pos³uchajcie Japoneczki
http://www.youtube.com/watch?v=fSy5AKzb2EU&feature=related
a potem ca³kowicie ukszta³towanej estetycznie i artystycznie Turczynki
http://www.youtube.com/watch?v=HMvB1pGufQ8

Turczynka, rzecz oczywista, gra bardzo dojrzale, refleksyjnie, z cieniowaniem barw, z pastelowym tonowaniem emocji, za¶ Japoneczka - jak ma³y, spontaniczny, ale za to prawdziwy estradowy wirtuozek, ju¿ lekko jakby zmanierowany, ale nadal bardzo naturalny i autentycznych w przekazie.

Które wykonanie bardziej do mnie przemawia? 
...Jednak tej ma³ej Japoneczki. Ale czy tylko dlatego, ¿e w jej dzieciêcym graniu jest kawa³ek dzieciêcej duszy samego kompozytora, w koñcu: jej rówie¶nika? mo¿e dlatego.

A mo¿e Turczynka za bardzo osadzi³a polonez w falach i g³êbiach Romantyzmu, w epoce wci±¿  nieznanej ma³emu Fryderykowi ?

W przypadku tego utworu, rzeczywi¶cie perspektywa dziecka daje wykonanie,
które wydaje mi siê byæ bardziej adekwatne
ni¿ wykonanie tego utworu z perspektywy starca.
Zapisane

pozdrawiam          
               Marek
kozio³
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1293



Zobacz profil
« Odpowiedz #40 : Listopad 20, 2010, 21:59:32 »

Kozio³ku... w Japonii ju¿ trzylatki podobno grywaja Chopina. 
Ja te¿ swoje pierwsze nutki odgrywa³em jako trzylatek.
Ale nie by³ to Chopin a melodyjka: Ta Florianska brama jak sta³a tak stoi deszczów siê nie lêka tramwajów siê boi  Chichot ( o w kozie dudki, ze ja jeszcze to pamiêtam!  )



Co¶ nieprawdopodobnego Januszu..Skoro Japoñczycy, Chiñczycy - w ogóle Azja, dysponuje takimi mo¿liwo¶ciami, to niema (nie ma ) siê czemu dziwiæ, ¿e obojêtnie na jaki konkurs s± w stanie wystawiæ po kilku, czy kilkunastu uczestników..

Pe³ny szacun Januszu..ja w tym wieku uczy³em siê dopiero "hukaæ" jak sowa, pogwizdywaæ, albo na¶ladowaæ odg³osy Indian - biegaj±c z kole¿kami po podwórku Chichot
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #41 : Listopad 21, 2010, 01:21:55 »

Zauwa¿yli¶cie t± jak¿e sprytn± konstrukcjê. Podnó¿ek i nak³adki na peda³y...

Dla mnie równie¿ wykonanie m³odzie¿owe  jest ciekawsze. Zreszt± - Chopin to przecie¿ porywy namiêtno¶ci i rado¶ci wymieszane z têsknot±. Jednak ten polonez jest przejawem m³odzieñczo¶ci i statyczne wykonanie Turczynki psuje go.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #42 : Listopad 21, 2010, 09:17:03 »

Gogusiu.
"Statycznie", to niewlasciwe slowo. Byc moze "zanadto refleksyjne", "wolne", "zadumane".
Slowo, ktorego uzyles jest dla mnie negatywem, a przeciez wykonanie Turczynki jest wysmienite (na swoj sposob).

Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #43 : Listopad 21, 2010, 12:14:05 »

No to w takim razie nazwijmy go nadto spokojnym.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #44 : Listopad 21, 2010, 15:49:46 »

Odno¶nie LEWEJ RÊKI TRIFONOWA (przepraszam, ¿e ja tak ci±gle o jednym, da³am siê "zaczarowaæ"

Fragmenty wywiadu z Danii³em oraz szczegó³owe omówienie przez komentatorów jego sposobu gry, interpretacji Chopina, mankamentów lewej rêki, róznicowania tempa oraz jak go ponios³o podczas pierwszego wykonania koncertu e-moll No i pochwa³y, pochwa³y, pochwa³y...

http://www.polskieradio.pl/8/22/Artykul/269276,Czarujacy-Trifonov-rozczarowujacy-Bozhanov

Trzeba wej¶æ w ramkê Pos³uchaj i klikn±æ w g³o¶niczek pod tekstem:
"Interpretuj±c Chopina, kierujê siê raczej intuicj±. Ta muzyka jest tak naturalna, ¿e wystarczy siê jej poddaæ - mówi Daniil Trifonov"
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

kalinowatyper neder-live mini-land silverstar black-for