Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Pokusicie siê o porównanie?  (Przeczytany 28683 razy)
Monika_Aleksandra
Monika
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1049



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #75 : Listopad 26, 2010, 23:59:14 »

brzmi jak opowie¶æ do filmu niemego
Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #76 : Listopad 27, 2010, 00:18:28 »

Odno¶nie porównania wykonania 3 sonat. Wg mnie:
G. Gould - zagra³ to za bardzo "etiudowo"
Bo¿anow - w jego wykonaniu brak³o mi dramaturgii tego utworu, wczucia siê w jego g³êbiê
Wunder najlepiej z tych 3 wykonañ ale najbli¿ej mojego idea³u sonatê Chopina podczas tegorocznego konkursu zagra³a Juliana..
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #77 : Listopad 27, 2010, 09:16:38 »

Moriz Rosenthal akcentuje kazda cwiercnute (w pulsie), tak jakby cwiczyl rytm w domu, gdyz mu profesor kazal..
Dla mnie nie do przyjecia i a - muzykalnie.
Krotka arykulacja momentami jest ciekawa, ale ten falujacy jednostajny akcent!! O zgrozo.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #78 : Listopad 27, 2010, 09:27:21 »

W tej sonacie zdecydowana przewaga Bozanowa nad Wunderem.
Ogolnie nie lubie faceta. Twarz jest odzwierciedleniem duszy. Miny jego przeszkadzaja mi w sluchaniu.
Ale te sonate wymiata.
Zapisane
Ola83
Aktywny u¿ytkownik
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 182


Zobacz profil
« Odpowiedz #79 : Listopad 27, 2010, 11:27:00 »

Bodek1, z Tob± to siê zdecydowanie nie zgodzê, mówienie, ¿e Bo¿anowowi brakuje g³êbi, to uleganie stereotypom na jego temat. Jego wykonanie Sonaty (bo tylko o tym teraz mówimy) to jedno z najlepszych i najg³êbszych wykonañ jakie ostatnio s³ysza³am (szczególnie u tak m³odego pianisty). Je¶li komu¶ brakuje "g³êbi" to w³a¶nie Wunderowi.
Ja z t± jego Sonat± (i nie tylko) mam do czynienia na okr±g³o, nie jestem w stanie siê znudziæ (a utworu tego s³ucha³am setki razy i czêsto na Konkursie sz³am sobie robiæ na nim kawê).
Niedawno przes³ucha³am nagrania Marthy z Konkursu ze szczególnym zwróceniem uwagi na Largo (bo to jest w sumie centrum), jej gra zrobi³a na mnie wra¿enie dziecinnej (w zestawieniu z Bo¿anowem).
Jak macie ochotê, to pos³uchajcie Larga i zestawcie choæby z Wunderem (gra³ dzieñ pó¼niej, jego te¿ ciê¿ko siê ogl±da ):

 http://konkurs.chopin.pl/pl/edition/xvi/chronicle/12

W tej sonacie zdecydowana przewaga Bozanowa nad Wunderem.
Cieszê siê, ¿e choæ raz mogê siê z Tob± w czym¶ zgodziæ .
Co do twarzy, w³a¶nie w tym problem, ¿e u niego nie jest (w³a¶ciwie to w ogóle nie zgadzam siê z tym stwierdzeniem) i bardzo wiele osób ocenia³o go po tej "naklejce". Zreszt± osobi¶cie uwa¿am, ¿e niejeden wygl±da³ jeszcze okropniej od niego. Ogólnie piani¶ci nie s± od lubienia, czy od nielubienia tylko od s³uchania. W przypadku Bo¿anowa proponujê s³uchanie nagrañ z Kroniki a nie z YouTuba (chocia¿ widzia³am, ¿e tam s± te¿ nagrania tylko ze zdjêciem, bez wideo).
Ale w najwa¿niejszym to siê z Tob± zgodzi³am (w koñcu).

Do zapytania Gogusia mam nadziejê, ¿e jeszcze wrócê.
Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #80 : Listopad 27, 2010, 11:46:25 »

Byæ mo¿e w ocenie Bo¿anowa przeszkadzaj± mi jego miny. Poczekam na jego nagrania p³ytowe - bo na pewno jest to intryguj±cy artysta i maj±cy ¶wie¿e spojrzenie na muzykê Chopina - musi tylko trochê okrzepn±æ..
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #81 : Grudzieñ 14, 2010, 22:23:57 »

Zastanawia³am siê nad moim najpiêkniejszym utworem Chopina, ale nie mog³am siê zdecydowaæ i chyba siê ju¿ nie zdecydujê.
Ale jak sobie tak s³ucha³am, to przysz³o mi do g³owy porównanie.

Pos³uchajcie dwóch utworów, etiudy Chopina i impromptu Schuberta. Oba w tej samej tonacji.
Czy nie s±dzicie, ¿e utwór Schuberta móg³ byæ inspiracj± dla Chopina (choæby to echo w obu utworach)?
A mo¿e mi siê tylko tak wydaje?

http://www.youtube.com/watch?v=Wxui7l4Bs3w

http://www.youtube.com/watch?v=7ekVN3xsSNA
Zapisane

Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #82 : Grudzieñ 14, 2010, 22:55:26 »

Zastanawia³am siê nad moim najpiêkniejszym utworem Chopina, ale nie mog³am siê zdecydowaæ i chyba siê ju¿ nie zdecydujê.
Ale jak sobie tak s³ucha³am, to przysz³o mi do g³owy porównanie.

Pos³uchajcie dwóch utworów, etiudy Chopina i impromptu Schuberta. Oba w tej samej tonacji.
Czy nie s±dzicie, ¿e utwór Schuberta móg³ byæ inspiracj± dla Chopina (choæby to echo w obu utworach)?
A mo¿e mi siê tylko tak wydaje?

http://www.youtube.com/watch?v=Wxui7l4Bs3w

http://www.youtube.com/watch?v=7ekVN3xsSNA
jest jakies ¶ladowe podobieñstwo, to prawda. Zasadne jednak moze byc i pytanie: czy Chopin od Szuberta, czy na odwrót Co?
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #83 : Grudzieñ 14, 2010, 22:58:27 »

Nie chodzi³o mi Januszu o podobieñstwo, tylko o inspiracje, a Schubert muzyki Chopina nie móg³ znaæ.
Zapisane

Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #84 : Grudzieñ 20, 2010, 16:48:40 »

A teraz o dojrzewaniu s³ów kilka. Znalaz³em nagrania Ingolfa Wundera z dwóch ostatnich konkursów Chopinowskich. Wunder gra Wielkiego Poloneza op. 22. Kontrast tych wykonañ moim zdaniem dobitnie pokazuje to, jak pianista dojrzewa. Wcze¶niejsza interpretacja jest niezwykle ¿ywio³owa, do tego wrêcz stopnia, ¿e Wunder pope³nia³ niesamowicie wiele b³êdów tekstowych. Zwróci³em jednak uwagê na jedno. W ¶rodkowej czê¶ci us³yszeæ mo¿na doskona³e przechodzenie g³ównego tematu z rêki prawej na lew±. Przej¶cie to jest wyj±tkowo p³ynne - pocz±tkowo przewaga frazy rêki prawej nastêpnie zrównanie siê si³y d¼wiêku obu r±k po czym nastêpuje silne zakoñczenie w±tku na ni¿szych tonacjach.  (np. fragment od 6:30 do 7:00 a potem powtórzenie tematu do 7:30)

http://www.youtube.com/watch?v=vKFReLIiOT4&feature=related

Wykonanie z tegorocznego konkursu to ju¿ zupe³nie inna koncepcja. Byæ mo¿e to "wina" czujnego oka Adama Harasiewicza. W ka¿dym razie wiêksza uwaga po³o¿ona zosta³a na poprawno¶æ ni¿ na ekspresje - i s³usznie, choæ Wielki Polonez daje pod wzglêdem ekspresji ogromne pole do popisu. Oczywiscie nie jest to przej¶cie z jednej skrajno¶ci w drug±, to znaczy od ¿ywio³owego m³odzieñca do hipochondryka.  Znacznie poprawi³a siê barwa d¼wiêku. Uwa¿am, ¿e jest to interpretacja stonowana, poprawna i w swej poprawno¶ci piêkna i gdyby po³±czyæ zalety obu wykonañ otrzymaliby¶my idealnego Wielkiego Poloneza. Niestety - Chopin to nie matematyka.

http://www.youtube.com/watch?v=r6lIWL1AqAE&feature=related

Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #85 : Grudzieñ 20, 2010, 18:16:33 »

Szkoda, ze Harasiewicz maczal w tym palce.
Wole wykonanie z przed lat. Spontaniczne, bez udziwnien z doskonala lewa reka (bez sztucznych zatrzyman).
Na ogol wielki talent jest niszczony przez "Master Class".
Mam nadzieje, ze Ingolf wkrotce zapomni o Harasiewiczu.

Nie zrozumcie mnie zle. Ja bardzo cenie Adama Harasiewicza i jego kunszt.
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #86 : Grudzieñ 20, 2010, 18:26:00 »

Nie chodzi³o mi Januszu o podobieñstwo, tylko o inspiracje, a Schubert muzyki Chopina nie móg³ znaæ.
Masz racjê Teresko. Tê etiudê Chopin skomponowa³ w okresie 1829-32, a wydana by³a  w 1833 co oznacza, ze z pewno¶ci± Szubert nie móg³ jej us³yszeæ... na tym ¶wiecie
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #87 : Grudzieñ 20, 2010, 18:40:15 »

Szkoda, ze Harasiewicz maczal w tym palce.
Wole wykonanie z przed lat. Spontaniczne, bez udziwnien z doskonala lewa reka (bez sztucznych zatrzyman).
Na ogol wielki talent jest niszczony przez "Master Class".
Mam nadzieje, ze Ingolf wkrotce zapomni o Harasiewiczu.

Nie zrozumcie mnie zle. Ja bardzo cenie Adama Harasiewicza i jego kunszt.

No tak, zgadzam siê z twoj± opini±. Pisa³em, ¿e to dobrze, ¿e po³o¿ono nacisk na poprawno¶æ - chodzi mi o to, ¿e bez niej nawet wybitna interpretacja jest pozbawiona sensu. Pierwszemu wykonaniu bli¿ej do techniki Briliance choæ przy forte cierpia³a barwa d¼wiêku ale to mo¿e byæ spowodowane czynnikami niezale¿nymi jak choæby fortepian.

Czy mistrz niszczy ucznia? Bardzo mo¿liwe. Perfekcyjn± relacj± uczeñ-mistrz jest wskazywanie ró¿nych dróg lecz pozostawienie m³odzieñcowi mo¿liwo¶ci wyboru - jak by³ w tym przypadku - nie wiadomo.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #88 : Grudzieñ 20, 2010, 18:41:08 »

Cytuj
Pos³uchajcie dwóch utworów, etiudy Chopina i impromptu Schuberta. Oba w tej samej tonacji.
Czy nie s±dzicie, ¿e utwór Schuberta móg³ byæ inspiracj± dla Chopina (choæby to echo w obu utworach)?
A mo¿e mi siê tylko tak wydaje?

Tylko Ci sie tak wydaje.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #89 : Grudzieñ 20, 2010, 18:45:31 »

Tylko, co to znaczy poprawniosc.
Ale w wiekszosci zgadzam sie z Toba
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

kalinowatyper twistedgamers animilkowo thepunisher mini-land